Kampania „Domowe Zasady Ekranowe” promuje zrównoważone korzystanie z urządzeń ekranowych, tak żeby nie stanowiły one zagrożenia dla relacji rodzinnych, rozwoju dzieci i zdrowia domowników. Żeby wykorzystywane świadomie i z umiarem były pozytywnym dodatkiem do rodzinnego życia, a nie jego centralnym punktem.
Prowadząc kampanię w gronie specjalistów Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę analizujemy dostępne badania, opracowania i rekomendacje, poświęcone higienie cyfrowej i problemowi nadużywania ekranów przez dzieci i młodzież oraz rodziców i opiekunów. Przy realizacji kampanii współpracujemy z ekspertkami z zakresu rozwoju dzieci oraz problemu uzależnień, wśród nich: Natalią Fedan – psycholożką, trenerką metody Self-Reg, Małgorzatą Musiał – pedagożką i autorką bloga Dobra Relacja, Katarzyną Kalinowską – psycholożką, trenerką Fundacji Family Lab Polska, a także Joanną Dulińską – psychoterapeutką i superwizorką.
Kampania „Domowe Zasady Ekranowe” realizowana jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w ramach działań Polskiego Centrum Programu Safer Internet.
Pierwsza odsłona kampanii (2021), realizowana pod hasłem „Nadmiar ekranów szkodzi dziecku i rodzinie”, opierała się na serii trzech grafik autorstwa Pawła Kuczyńskiego
Głównym elementem drugiej odsłony kampanii (2022), realizowanej pod hasłem „Zadbaj o dziecięcy mózg”, był spot reklamowy zrealizowany we współpracy z agencją BBDO.
Trzecia odsłona kampanii (2024), realizowana jest pod hasłem „Blisko telefonu. Daleko od dziecka”, przygotowana została we współpracy z domem produkcyjnym Spokój i opiera się na serii czterech zdjęć autorstwa Jacka Kołodziejskiego.