PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
CZERWIEC grupa II
Temat tygodnia:Dzień Dziecka
Podstawa programowa:I, 5 II, 1 III, 1,2, 7,8, IV, 1,2,7,8,12,15
• poznawanie dzieci różnych narodowości
• określanie różnic i podobieństw między dziećmi różnych narodowości
• słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej „Dzieci”
• praca plastyczna „Planeta dzieci”
• rozwiązywanie zagadek dotyczących zabaw – kształtowanie logicznego myślenia
• rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, motoryki dużej
• rozwijanie sprawności manualnej i plastycznej
• tańczymy z okazji naszego święta – gry i zabawy
• kształtowanie koordynacji słuchowo – ruchowej rozwijanie reakcji na muzykę o zmiennym charakterze
• rozwijanie umiejętności segregowania
• zabawa zręcznościowa „Tajemnicze pudełko”
• doskonalenie umiejętności liczenia – zabawa matematyczna
• zabawa dydaktyczna „Znajdź swój kolor” – utrwalenie nazw kolorów
• rozwijanie percepcji wzrokowej
• praca plastyczna „Dziwne zwierzęta”
Temat tygodnia: Ile nóg ma stonoga?
Podstawa programowa I5, II 10, IV 1, 2, 5, 11, 12, 13, 15,
• poznawanie roślin i zwierząt występujących na łące
• rozmowa na temat łąki z wykorzystaniem ilustracji
• zabawa dźwiękonaśladowcza „naśladowanie dźwięków przyrody” praca plastyczno – techniczna „zielone”
• słuchanie wiersza Doroty Gellner „Nóżki”
• praca plastyczno – techniczna „Stonoga'”
• Zabawa matematyczna „kolorowa stonoga” – przeliczanie elementów
• słuchanie piosenki tradycyjnej „Stonoga”
• rozwijanie koordynacji i wyobraźni ruchowej
• rozwijanie małej motoryki
• ćwiczenie spostrzegawczości
• poznanie pracy pszczelarza i sposobu wytwarzania miodu
• opowiadanie historyjki obrazkowej „Jak powstaje miód”
• samodzielne smarowanie kromki chleba miodem, degustacja miodu, ćwiczenie logopedyczne
• słuchanie wiersza ze zrozumieniem Doroty Gellner „Motyle znad łąki”
• praca plastyczna ‚Symetryczny motyl”
• ćwiczenie oddechowe „latające motyle”
Temat tygodnia: Słoneczne lato
Podstawa programowa:I5, III 2, 6, 8, IV1, 5, 7, 10, 11, 12, 14, 15,
• wysłuchanie wiersza Doroty Gellner „Słońce”
• poznanie znaczenia słoca dla życia człowieka i roślin
• prowadzenie codziennej obserwacji roślin, wyciąganie wniosków z obserwacji
• praca plastyczna „Malujemy słońce
• słuchanie wiersza Doroty Gellner „Deszczowe Dziwaki”
• rozpoznawanie prostych symboli oznaczających zjawiska pogody praca plastyczno – manualna „Deszczowe DziwDziwaki
• utrwalenie znajomości liczebników głównych na podstawie wyliczanki Pauliny Wrzesien „Matematyczne lato”
• rozpoznawanie odgłosów łąki – ćwiczenie słuchowe
• poznanie polisensoryczne truskawki
• rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji i przewidywania jej efektów
• doskonalenie umiejętności plastycznych podczas malowania „Truskawka”
• Inscenizacja historyjki obrazkowej z KP
• rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
Temat tygodnia: Jedziemy na wakacje
Podstawa programowa:II 10, 11, III 7, 8, IV 1,2, 5, 7,8,11,1215,18
• rozpoznawanie i nazywanie różnych środków transportu
• kształtowanie świadomości, podróżowania w samochodzie w specjalnym foteliku
• ćwiczenie grafomotoryczne „połącz kropki”
• praca plastyczna „Kolorowy balon” – rozwijanie umiejętności manualnych
• słuchanie wiersza Doroty Gellner „Las” – rozmowa inspirowana wierszem
• praca plastyczna „W lesie” – doskonalenie sprawności manualnych
• słuchanie wiersza Doroty Gellner „Muszelki”
• poznanie znaczenia słów: morze, rzeka, jezioro
• ćwiczenie grafomotoryczne „Nad wodą”
• uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa dotyczących spędzania czasu nad wodą
• poznawanie górskiego krajobrazu na podstawie ilustracji
• doskonalenie syntezy i analizy sylabowej „Z czym kojarzą ci się góry?”
• doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej w zabawie „Spacer po górach
• wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Wakacyjne marzenia Trampolinka”
• wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu
• praca plastyczna „wakacyjny obrazek” wspieranie inwencji twórczej dziecka
• nauka piosenki „Jedzie pociąg z daleka”
• ćwiczenie grafomotoryczne „Nad jeziorem”
• co możemy robić na wakacjach? wypowiedź na podstawie ilustracji
• wakacyjne karty pracy – ćwiczenia wspierające rozwój małej motoryki, logicznego myślenia i spostrzegawczości
Wydarzenia
1.06- Dzień Dziecka w ogrodzie przedszkolnym
2.06- spektakl muzyczny,, Baśń o leciutkiej królewnie” wyjście do BECEK-u
9.06-wycieczka całodniowa do gospodarstwa agroturystyczne-temat ,,Cztery
pory roku”
13.06-festyn rodzinny w ogrodzie
Opracowała: Beata Słomczyńska