Luty

Plan pracy LUTY Grupa II

P.P I I 2,5,8

P.P II I 1, 2,  5, 7

P.P III 5

P.P IV 1,2,5

 

TYDZIEŃ I- ŚMIECH TO ZDROWIE

  • zabawa plastyczna „Wesołe buzie” – malowanie farbami
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XXI
  • zabawa słowna „Skojarz słówko”
  • zabawa ruchowa naśladowcza „Pokaż gest”
  • zabawa ruchowa „Woreczek na głowie”
  • zabawa dydaktyczna „Co jest w naszej łazience?”, „ Zgadnijcie o czym myślę”
  • praca z historyjką obrazkową o porannej higienie,
  • zabawa dydaktyczna „co to jest?”
  • zabawa orientacyjno – porządkowa „Deszcz- śnieg”
  • zagadki dotykowe „Co to rzecz?”
  • zabawa ruchowa „Budujemy wieżę”
  • praca plastyczna „Brudne ręce”– odrysowywanie swoich dłoni, malowanie konturów
  • zabawa dydaktyczna „Czysty, brudny”
  • zabawa pantomimiczna „Pokaż, jak…”
  • z a b a w a k r e a t y w n a   „ M u m i a”
  • z a b a w a m a t e m a t y c z n a  „  I l e  t o   j e s t ? ”
  • zabawa plastyczna „Wesoły uśmiech”- uzupełnienie szczegółów rysunki jamy ustnej
  • zabawa oddechowa „Bańki mydlanane”,
  • zabawa tematyczna „Miś idzie do dentysty”
  • ćwiczenia percepcji dotykowej „Porusz częścią ciała”
  • Zabawa na czworakach „Marsz żółwi”

T Y D Z I EŃ   I I – E K S P E R Y M E N T U J E M Y

  • zabawa skoczna „Siedmiomilowe buty”
  • zabawa ruchowa przy muzyce „Taniec chusty”
  • zabawa plastyczna „Balony”- rysowanie wzorów na balonie
  • zabawy badawcze „Co pływa, a co tonie?”; wnioskowanie
  • zabawa- ciekawostka „Czarowanie wodą”
  • Praca plastyczna „Mokry obrazek”- malowanie farbami techniką „mokre na mokrym”; wypowiedzi dzieci
  • zabawa bieżna „wyścig w parach”
  • zabawa zręcznościowa „Taniec balonów”
  • zabawa z elementami pełzania „Wąż na pustyni”
  • ćwiczenia koordynacji słuchowo- wzrokowej „Pelerynki”
  • zabawa czuciowa „Jak pachnie powietrze?”
  • zabawy badawcze: „Parująca woda”, „Para wodna”, „Co to jest lód?”, „Kolorowa woda”- poznawanie właściwości wody i jej stanów skupienia; wnioskowanie
  • wykonanie ćwiczenia- KP, k.35, mieszanie kolorów, malowanie balonika Trampolinka
  • rozmowa na temat wykorzystania wody
  • zabawa orientacyjno – porządkowa „Woda- lód”
  • zabawa oddechowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Grające butelki”
  • zabawa eksperyment „Tańczące szpileczki”- zdobywanie wiedzy o działaniu magnesu
  • zabawa rzutna „Złap piłkę”
  • zabawy eksperymentalne „Nasączona gąbka”, „Magnesy”- doświadczalne poznawanie właściwości gąbki i magnesu
  • Zabawa zręcznościowa „Złap rybkę na wędkę”
  • Zabawa matematyczna „Ile rybek złapałeś?”- grupowanie przedmiotów według kryterium koloru, przeliczanie, porównywanie liczebności
  • zabawy rytmiczne rekwizytem
  • opowiadanie historyjki obrazkowej „Co się stało z bałwankiem?”
  • zabawa oddechowa
  • słuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „O czym marzą krople wody”
  • rozmowa na temat wiersza
  • praca plastyczna „Wesołe kropelki”- malowani patyczkami higienicznymi maczanymi
    w farbie
  • praca plastyczno- techniczna „Wiatraczek”
  • zabawa oddechowa „Kręć się wiatraczku!”
  • zabawy wiatraczkami w ogrodzie przedszkolnym; obserwowanie i wnioskowanie na temat siły wiatru i jego wpływu na prędkość wirowania wiatraczkami
  • ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XXII

TYDZIEŃ TRZECI- IDZIEMY NA SANKI

  • rozmowa na temat różnych sportów zimowych; oglądanie zdjęć
  • opowiastka ruchowa „Idziemy na narty”
  • zabawa matematyczna „Liczymy”- nauka szacowania, utrwalania pojęcia para, liczenie
  • wykonanie ćwiczenia- KP, K.36, utrwalanie równoliczności zbiorów
  • ćwiczenia gimnastyczne: Zestaw XXII
  • zabawa słowna „Jak lubisz się bawić na śniegu?”
  • praca plastyczna „Zima”- rysowanie kredkami pastelowymi
  • zabawa ruchowa „Kto pierwszy?”
  • zabawa skoczna „Kto wyżej skoczy”
  • rozmowa na temat bezpiecznych zabaw na śniegu
  • oglądanie ilustracji
  • zabawa ruchowa rzutna „Rzucamy śnieżkami”
  • praca plastyczna „Wydzieranka”- wyklejanie papierem kolorowym rysunków
  • zabawa bieżna „Berek w parze”
  • zabawa ruchowa na czworakach „Śniadanie kota”
  • ćwiczenie reakcji na sygnał „Wskocz na materac”
  • zabawa logiczna „co nie pasuje?”
  • zabawa z mocowaniem i dźwiganiem „Rozładunek towaru”
  • praca plastyczno- techniczna „Zimowy krajobraz- wyklejanka typu kolaż z materiałów krawieckich
  • zabawa słowna „Dokończ zdanie”
  • zabawa „ W co się ubrać na zimowy spacer?”
  • wykonanie ćwiczenia w książce s. 37
  • zabawa równoważna „Lodowe baletnice”
  • zabawa logiczna „prawda- fałsz”

TYDZIEŃ IV- POZNAJEMY RÓŻNE ZAWODY

  • zabawa rzutna „Traf w kręgiel”
  • zabawa „Skaczemy na skakankach”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XXIV
  • zabawa orientacyjno-porządkowa „Pudełko z niespodzianką”
  • ćwiczeniamanualne „Przewlekane obrazki” (Z 9)
  • zabawa słowna „Dokończ zdanie”
  • ćwiczenia w odwzorowywaniu kształtów „Patyczkowe układanki”
  • zabawa orientacyjno-porządkowa „Ustąp pierwszeństwa”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XXIV
  • zabawa tematyczna „Zapraszamy na obiad”
  • zabawa dydaktyczna „Trampolinkowe historyjki” – praca z historyjką obrazkową
  • zabawa matematyczna „Czyj wąż jest najdłuższy?” – porównywanie długości, stosowanie określeń długi – krótki, dłuższy – krótszy
  • rozmowa z wykorzystaniem ilustracji na temat niebezpiecznych zabaw, które mogą wywołać pożar
  • zabawa rzutna „Gramy w klasy”
  • wycinanka „Serwetka” – nauka prawidłowego trzymania nożyczek i cięcia
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XXIV
  • zabawa z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?”
  • ćwiczeniamanualne „Kuleczki”
  • ćwiczenia słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchowej „Zdania”
  • oglądanie prezentacji multimedialnej na temat pracy piekarza i wyrobu pieczywa
  • poznanie pracy piekarza; rozmowa
  • praca plastyczno-techniczna „Chlebki i bułeczki”– lepienie z masy solnej
  • rozmowa wprowadzająca do tematu zajęć
  • zwiedzanie kuchni przedszkolnej, obserwowanie pracy kucharki
  • zabawa bieżna „Bieg kucharzy”

 

Opracowały:

Karolina Łabęda

Beata Słomczyńska