Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej Luty 2022 – grupa VI
Tydzień 1.:Dbamy o swoje zdrowie
PP: I, 5,6,7,8,9; II 6; III 4,5,9; IV 1,2,4,5,6,7,8,9,12,15,17,18,20
Dzień 1. Zdrowie jest cenne
- Praca z PD, p.21 – sposoby dbania o zdrowie
- Zabawa „Jestem zdrowy, bo…”
- Wykonanie albumu „Chcemy być zdrowi” – wycinanie obrazków z czasopism, naklejanie na kartki, ozdabianie, łączenie kartek w album
- Nauka piosenki „Przyszła zima”
- Zabawa „Owoce i warzywa” – rozróżnianie głosek w nagłosie
Dzień 2. Zdrowy jak seler
- Zabawa językowa „Zdania z warzywami” – układanie zdań z określonym wyrazem
- Wprowadzenie litery s, S – podział wyrazów podstawowych na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
- Układanie rytmów „Orzechy i nasiona”
- Zabawa naśladowcza „Seler”
- Zabawy z głoską „s”
Dzień 3. Praca lekarza
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego, wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan „Co może zrobić bardzo mały człowiek?”, rozmowa na temat utworu i dbania o zdrowie
- Praca plastyczna „Dbamy o zdrowie” – rysunek kredkami
- Nauka piosenki „Przyszła zima” 2 zwrotka (CD)
Dzień 4. Zdrowie na talerzu
- Zabawa matematyczna „Liczymy produkty” – przeliczanie elementów w zbiorach
- Zabawa „Co jest zdrowe, a co nie?”
- Piramida zdrowia z W, k. 25
Dzień 5. Zdrowo i bezpiecznie
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie opowiadania Dominika Rutkowskiego „Gdyby kózka nie skakała” – rozmowa na temat treści utworu, bezpieczeństwa i unikania zagrożeń
- Zajecie plastyczne „Koszyk z warzywami”
- Zabawa muzyczna „Zimowa opowieść” (CD)
Tydzień 2. Malujemy kolorowy świat
PP: I 5,6,7,9; II 6; III 4,5,6,8; IV 1,4,5,6,12,14,15,18
Dzień 1. Dzieła sztuki
- Rozmowa z dziećmi „Co to jest sztuka?” – zachęcanie do samodzielnej aktywności poznawczej
- Zabawa „Co przedstawia ten obraz?”
- Praca z PD, p. 22 – rodzaje obrazów
- Zajęcia plastyczne „Mój obraz”
Dzień 2. Narty jak malowane
- Rozmowa w kręgu „Bezpiecznie na nartach” – wprowadzenie do tematu zajęcia
- Wprowadzenie litery n, N – podział wyrazów podstawowych na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
- Zabawa plastyczna „Narty jak malowane” (kolorowe flamastry)
- Zabawa ruchowa „Na nartach”
Dzień 3. Wizyta w galerii
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan ,,Grzesiek w galerii”, rozmowa na temat treści opowiadania
- Zabawa „Czym się różnią te pejzaże?” – doskonalenie spostrzegawczości
- Praca plastyczna „Pejzaż z wyobraźni”
- Zabawa ruchowa „Portrety emocji” (CD+)
Dzień 4. Kolorowe skrzaty
- Zajęcia matematyczne „Skrzaty” – wprowadzenie cyfry 7 – prezentacja, utrwalenie cyfry w trakcie zabaw
- Zabawa „Ruchy skrzatów”
- Ćwiczenie językowe „Malowanie językiem”
Dzień 5. Kolory
- Rozwiązywanie zadań słownych „Kolory”
- Zabawa badawcza „Kolory pochodne”
- Zajęcia plastyczne „Malowane kolorem” (kredki świecowe, farby)
- Zabawa słowna „Sylaby w kolorach” – dzielenie nazw kolorów na sylaby i głoski, liczenie ich
Tydzień 3. Mamy różne domy
PP: I 5,6,7,8,9; II 4,8,10; III 5; IV 1,2,4,5,6,7,8,9,11,12,14,15,18,19
Dzień 1.Kto tu mieszka?
- Zagadki słowne ,,Kto tu mieszka?”
- Rozmowa w kręgu „Co to jest dom?”
- Zabawy konstrukcyjne „Budujemy domy” – rozwijanie wyobraźni przestrzennej
- Zajęcia plastyczne „Dom, o jakim marzę”
Dzień 2. Urządzamy pokój
- Wprowadzenie litery c, C – podział wyrazów podstawowych na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
- Rozmowy z dziećmi na temat „Mój wymarzony pokój to…”
- Zabawa słowna „Jaka jest cytryna?”
- Zabawa „Urządzamy pokój”
Dzień 3. Lubię mój dom
- Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego – wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan ,,Jak mieszkamy?” – odpowiedzi na zadawane pytania dotyczące treści wiersza
- Zabawa słowna „Lubię mój dom, bo…”
- Praca plastyczna „Serwetka na stolik” – projektowanie wzorów
- Zabawa „Zimowa rozgrzewka” (CD)
Dzień 4. Osiedle mieszkaniowe
- Zajęcia matematyczne ,,Domy i domki” – określanie kierunku i położenia przedmiotów
- Rozmowa z dziećmi „Osiedle mieszkaniowe, czyli co?”
- Zabawa „Znajdź domek” – chodzenie zgodnie z instrukcją
- Układanie z sylab prostych wyrazów związanych z domem ( z W, k. 49)
Dzień 5. Budujemy domy
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej ,,Podróżnik poznaje różne domy” – rozmowa na temat utworu
- Praca z PD, p. 23 – domy z różnych stron świata
- Zabawa konstrukcyjna „Dom z figur”
- Zabawa językowa „Co mamy w domu?” – dzielenie słów na sylaby i głoski
Tydzień 4. Kim będę, gdy dorosnę ?
PP: I 5,7,9; II 10; III 4,5,6; IV 1,2,4,5,6,7,8,11,12,14,15,18,19,20
Dzień 1. Zawody
- Praca z PD, p.24 – Zawody
- Rozmowa z dziećmi „Jaki powinien być…?”
- Zabawa ruchowa – pantonima „Zgadnij kim jestem”
- Zajęcia plastyczne „Kim będę, gdy dorosnę?” – wylepianie postaci plasteliną
Dzień 2. Skąd biorą się jajka?
- Rozmowa ,,Co wiemy o jajkach i co się z nich wykluwa?” – odpowiedzi dzieci zgodnie z ich wiedzą
- Wprowadzenie litery j, J – podział wyrazów na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
- Wykonanie dinozaura z W, k. 27
- Zabawa „Wzory z jajek” – liczenie elementów zbioru
Dzień 3. Od ziarna do chleba
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan ,,Jak bułeczka na stół trafiła”, rozmowa na temat treści utworu
- Ćwiczenia oddechowe „Dmuchanki z kulkami”
- Praca plastyczna „Pieczywo”
- Zapoznanie z utworem „Tarantella napoletana” (CD)
- Dzień 4. Zawód: Sportowiec
- Zajęcia matematyczne, zabawa wprowadzająca „Bilety”– wprowadzenie cyfry 8, prezentacja cyfry 8, utrwalenie pojęcia cyfry
- Zabawa matematyczna ,,Czego jest 8?”– liczenie elementów zbioru
- Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Rękę trenujemy, więc ładnie piszemy”
Dzień 5. Sprzedajemy – kupujemy
- Rozmowa w kręgu „Praca sprzedawcy” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji w KP 3
- Zajęcia plastyczne „Produkty do sklepu”
Zabawa „Szybko – wolno” (CD)
Wykonywanie ćwiczeń z KP3:
- wycinanki – wypychanki
- czytam i piszę, ćwiczenia na 4 pory roku
- zgodnie z tematem tygodnia
Rozwijanie sprawności ruchowej:
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 1, 2, 3, 4
- Zabawy ruchowe w sali i w ogrodzie z wykorzystaniem przyrządów i sprzętu terenowego
Praca na rzecz grupy:
- Wykonywanie dekoracji sali zgodnie z tematem
- Przygotowanie dzieci do występu – powtarzanie tekstów
Współpraca z rodzicami:
- Rozmowy indywidualne wynikające z aktualnych potrzeb
Wydarzenia:
- Bal karnawałowy 22. 02 – godz. 10.30
Przygotowały:
Daniela Pakulska
Ewa Kalińska-Walczak