Luty

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej Luty 2022 – grupa VI

 

Tydzień 1.:Dbamy o swoje zdrowie
PP: I, 5,6,7,8,9; II 6; III 4,5,9; IV 1,2,4,5,6,7,8,9,12,15,17,18,20

 

Dzień 1. Zdrowie jest cenne

  • Praca z PD, p.21 – sposoby dbania o zdrowie
  • Zabawa „Jestem zdrowy, bo…”
  • Wykonanie albumu „Chcemy być zdrowi” – wycinanie obrazków z czasopism, naklejanie na kartki, ozdabianie, łączenie kartek w album
  • Nauka piosenki „Przyszła zima”
  • Zabawa „Owoce i warzywa” – rozróżnianie głosek w nagłosie

Dzień 2. Zdrowy jak seler

  • Zabawa językowa „Zdania z warzywami” – układanie zdań z określonym wyrazem
  • Wprowadzenie litery s, S – podział wyrazów podstawowych na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
  • Układanie rytmów „Orzechy i nasiona”
  • Zabawa naśladowcza „Seler”
  • Zabawy z głoską „s”

Dzień 3. Praca lekarza

  • Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego, wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan „Co może zrobić bardzo mały człowiek?”, rozmowa na temat utworu i dbania o zdrowie
  • Praca plastyczna „Dbamy o zdrowie” – rysunek kredkami
  • Nauka piosenki „Przyszła zima” 2 zwrotka (CD)

Dzień 4. Zdrowie na talerzu

  • Zabawa matematyczna „Liczymy produkty” – przeliczanie elementów w zbiorach
  • Zabawa „Co jest zdrowe, a co nie?”
  • Piramida zdrowia z W, k. 25

Dzień 5. Zdrowo i bezpiecznie

  • Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie opowiadania Dominika Rutkowskiego „Gdyby kózka nie skakała” – rozmowa na temat treści utworu, bezpieczeństwa i unikania zagrożeń
  • Zajecie plastyczne „Koszyk z warzywami”
  • Zabawa muzyczna „Zimowa opowieść” (CD)

 

Tydzień 2. Malujemy kolorowy świat  

PP: I 5,6,7,9; II 6; III 4,5,6,8; IV 1,4,5,6,12,14,15,18

Dzień 1. Dzieła sztuki

  • Rozmowa z dziećmi „Co to jest sztuka?” – zachęcanie do samodzielnej aktywności poznawczej
  • Zabawa „Co przedstawia ten obraz?”
  • Praca z PD, p. 22 – rodzaje obrazów
  • Zajęcia plastyczne „Mój obraz”

Dzień 2. Narty jak malowane

  • Rozmowa w kręgu „Bezpiecznie na nartach” – wprowadzenie do tematu zajęcia
  • Wprowadzenie litery n, N – podział wyrazów podstawowych na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
  • Zabawa plastyczna „Narty jak malowane” (kolorowe flamastry)
  • Zabawa ruchowa „Na nartach”

Dzień 3. Wizyta w galerii

  • Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan ,,Grzesiek w galerii, rozmowa na temat treści opowiadania
  • Zabawa „Czym się różnią te pejzaże?” – doskonalenie spostrzegawczości
  • Praca plastyczna „Pejzaż z wyobraźni”
  • Zabawa ruchowa „Portrety emocji” (CD+)

Dzień 4. Kolorowe skrzaty

  • Zajęcia matematyczne „Skrzaty” – wprowadzenie cyfry 7 – prezentacja, utrwalenie cyfry w trakcie zabaw
  • Zabawa „Ruchy skrzatów”
  • Ćwiczenie językowe „Malowanie językiem”

Dzień 5. Kolory

  • Rozwiązywanie zadań słownych „Kolory”
  • Zabawa badawcza „Kolory pochodne”
  • Zajęcia plastyczne „Malowane kolorem” (kredki świecowe, farby)
  • Zabawa słowna „Sylaby w kolorach” – dzielenie nazw kolorów na sylaby i głoski, liczenie ich

 

Tydzień 3. Mamy różne domy

PP: I 5,6,7,8,9; II 4,8,10; III 5; IV 1,2,4,5,6,7,8,9,11,12,14,15,18,19

Dzień 1.Kto tu mieszka?

  • Zagadki słowne ,,Kto tu mieszka?
  • Rozmowa w kręgu „Co to jest dom?”
  • Zabawy konstrukcyjne „Budujemy domy” – rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • Zajęcia plastyczne „Dom, o jakim marzę”

Dzień 2. Urządzamy pokój

  • Wprowadzenie litery c, C – podział wyrazów podstawowych na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
  • Rozmowy z dziećmi na temat „Mój wymarzony pokój to…”
  • Zabawa słowna „Jaka jest cytryna?”
  • Zabawa „Urządzamy pokój”

Dzień 3. Lubię mój dom

  • Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego – wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan ,,Jak mieszkamy? – odpowiedzi na zadawane pytania dotyczące treści wiersza
  • Zabawa słowna „Lubię mój dom, bo…”
  • Praca plastyczna „Serwetka na stolik” – projektowanie wzorów
  • Zabawa „Zimowa rozgrzewka” (CD)

Dzień 4. Osiedle mieszkaniowe

  • Zajęcia matematyczne ,,Domy i domki – określanie kierunku i położenia przedmiotów
  • Rozmowa z dziećmi „Osiedle mieszkaniowe, czyli co?”
  • Zabawa „Znajdź domek” – chodzenie zgodnie z instrukcją
  • Układanie z sylab prostych wyrazów związanych z domem ( z W, k. 49)

Dzień 5. Budujemy domy

  • Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej ,,Podróżnik poznaje różne domy – rozmowa na temat utworu
  • Praca z PD, p. 23 – domy z różnych stron świata
  • Zabawa konstrukcyjna „Dom z figur”
  • Zabawa językowa „Co mamy w domu?” – dzielenie słów na sylaby i głoski

 

Tydzień 4. Kim będę, gdy dorosnę ?
PP: I 5,7,9; II 10; III 4,5,6; IV 1,2,4,5,6,7,8,11,12,14,15,18,19,20

Dzień 1. Zawody

  • Praca z PD, p.24Zawody
  • Rozmowa z dziećmi „Jaki powinien być…?”
  • Zabawa ruchowa – pantonima „Zgadnij kim jestem”
  • Zajęcia plastyczne „Kim będę, gdy dorosnę?” – wylepianie postaci plasteliną

Dzień 2. Skąd biorą się jajka?

  • Rozmowa ,,Co wiemy o jajkach i co się z nich wykluwa? – odpowiedzi dzieci zgodnie z ich wiedzą
  • Wprowadzenie litery j, J – podział wyrazów na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
  • Wykonanie dinozaura z W, k. 27
  • Zabawa „Wzory z jajek” – liczenie elementów zbioru

Dzień 3. Od ziarna do chleba

  • Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan ,,Jak bułeczka na stół trafiła, rozmowa na temat treści utworu
  • Ćwiczenia oddechowe „Dmuchanki z kulkami”
  • Praca plastyczna „Pieczywo”
  • Zapoznanie z utworem „Tarantella napoletana” (CD)
  • Dzień 4. Zawód: Sportowiec
  • Zajęcia matematyczne, zabawa wprowadzająca „Bilety”– wprowadzenie cyfry 8, prezentacja cyfry 8, utrwalenie pojęcia cyfry
  • Zabawa matematyczna ,,Czego jest 8?– liczenie elementów zbioru
  • Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Rękę trenujemy, więc ładnie piszemy

 

Dzień 5. Sprzedajemy – kupujemy

  • Rozmowa w kręgu „Praca sprzedawcy” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji w KP 3
  • Zajęcia plastyczne „Produkty do sklepu”

Zabawa „Szybko – wolno” (CD)

Wykonywanie ćwiczeń z KP3:

  • wycinanki – wypychanki
  • czytam i piszę, ćwiczenia na 4 pory roku
  • zgodnie z tematem tygodnia

Rozwijanie sprawności ruchowej:

  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 1, 2, 3, 4
  • Zabawy ruchowe w sali i w ogrodzie z wykorzystaniem przyrządów i sprzętu terenowego

Praca na rzecz grupy:

  • Wykonywanie dekoracji sali zgodnie z tematem
  • Przygotowanie dzieci do występu – powtarzanie tekstów

Współpraca z rodzicami:

  • Rozmowy indywidualne wynikające z aktualnych potrzeb

Wydarzenia:

  • Bal karnawałowy 22. 02 – godz. 10.30

Przygotowały:

Daniela Pakulska

Ewa Kalińska-Walczak