Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
Styczeń 2022 – grupa VI
Tydzień 1.:Nowy rok
PP: I 5,6,7,8; III 5,6,9; IV 1,2,4,5,6,7,16,18
Dzień 1. Zegary
- Działanie badawcze ,,Zegary”
- Prace plastyczne ,,Zegar”
- Zabawa dźwiękonaśladowcza ,,Zegary”
Dzień 2. Dni tygodnia
- Zabawa wprowadzająca ,,Tydzień w worku” – czytanie globalne (tydzień, nazwy dni tygodnia)
- Wprowadzenie litery w, W – podział wyrazów podstawowych na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
- Odtwarzanie rytmów ,,Ułóż to, co ja”
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan ,,Dwanaście miesięcy”, rozmowa na temat utworu
Dzień 3. Miesiące roku
- Działanie grupowe ,,Mój miesiąc”
- Porządkowanie wiedzy ,,Dwanaście miesięcy”
Dzień 4. Mierzymy czas
- Wykonanie zegara z W, 20
- Zabawa dydaktyczna ,,Odczytujemy, która jest godzina”
- Działania praktyczne ,,Mierzymy czas”
Dzień 5. Cztery pory roku
- Zabawa dydaktyczna ,,Cały rok” – definiowanie pojęcia rok
- Rozmowa kierowana ,,Pory roku”
- Zajęcia plastyczne – kolaż ,,Cztery pory roku”
Tydzień 2. Bale w karnawale
PP: I 5,6,7,9; II 6; III 4,5,6,8; IV 1,4,5,6,12,14,15,18
Dzień 1. Girlandy
- Praca plastyczna ,,Balonowe stemple”
- Działania na rzecz grupy ,,Balonowe dekoracje”
- Zabawa językowa ,,Girlandy”
Dzień 2. Ruszamy się
- Zabawa plastyczna z elementami matematyki ,,Zagadkowy przedmiot” – wprowadzenie do tematu zajęć
- Wprowadzenie litery ł, Ł – podział wyrazów podstawowych na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
- Zabawa ortofoniczna ,,Cicho-głośno”
Dzień 3. Kłamstwo czy fantazja?
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan ,,Kłamstwo czy bujna wyobraźnia?”, rozmowa na temat treści opowiadania
- Rozmowa kierowana ,,Kłamstwo czy fantazja?”
- Zabawa w odgrywanie ról ,,Powiedz, kim jestem”
Dzień 4. Karnawałowe pączki
- Zwyczaje związane z karnawałem
- Zabawa ,,Składniki na pączki” – słuchanie ze zrozumieniem
- Zabawa tematyczna ,,Smażymy pączki”
- Doświadczenie ,,Drożdże”
Dzień 5. Bal Przebierańców
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie wiersza Agnieszki Frączek ,,Bal Przebierańców”, rozmowa na temat treści utworu
- Zajęcia plastyczne ,,Bal karnawałowy”
Tydzień 3. Święto Babci i dziadka
PP: I 5,7,8,9; II 1,2; III 1,2,3,5,6; IV 1,2,3,7,8,9,11,14,15,16,18
Dzień 1. Moja rodzina
- Zagadki słowne ,,Moja babcia ma na imię…, mój dziadek ma na imię…”
- Forum grupowe ,,Dzień Babci i Dziadka”
- Zajęcia plastyczne ,,Album dla babci i dziadka”
Dzień 2. Zawód babci, zawód dziadka
- Wprowadzenie litery z, Z – podział wyrazów podstawowych na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
- Zabawa słuchowo-ruchowa ,,Godziny, minuty, sekundy”
- Działania praktyczne z wykorzystaniem zegara ,,Która jest teraz godzina?’’
Dzień 3. Wiersz dla babci i dziadka
- Zajęcia z wykorzystaniem tekstu literackiego – wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan ,,Po co są babcia i dziadek?”
- Działanie plastyczne ,,Ilustrujemy wiersz”
Dzień 4. Prezenty dla babci i dziadka
- Zajęcia matematyczne ,,Prezenty dla babci i dziadka” – wprowadzenie cyfry 5
- Zabawa matematyczna ,,Piąty zwierzak” – aspekt porządkowy liczby 5
Dzień 5. Dzień babci i dziadka
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie opowiadania Moniki Niewielskiej ,,Kto jest bardziej zmęczony?” – rozmowa na temat utworu
- Zajęcia plastyczne ,,Kwiat dla babci i dziadka”
- Forum grupowe ,,Jak będziemy świętować Dzień Babci i Dziadka?”
- Ćwiczenia językowe ,,Życzenia dla babci i dziadka”
Tydzień 4. Zimowa Olimpiada
PP: I 5,6,7,8,9; II 1,4,8,11; III 5,6,8; IV 1,2,6,8,9,15,18,19
Dzień 1. Olimpijskie koła
- Twórcza zabawa językowa ,,Olimpiada”
- Zajęcia plastyczno-techniczne ,,Flaga olimpijska”
- Zabawa ruchowa ,,Drużynowe zawody sportowe” – wyścigi
Dzień 2. Sportowcy
- Rozmowa ,,Sporty zimowe” – oglądanie albumów i książek dla dzieci, wyszukiwanie informacji
- Wprowadzenie litery k, K – podział wyrazów na sylaby, wybrzmiewanie głosek w izolacji
- Działania praktyczne ,,Porządki w szufladach”
Dzień 3. Sport w górach – Tatry
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie opowiadania Maciejki Mazan ,,Bohaterski Marek”, rozmowa na temat treści utworu
- Praca z mapą Polski – czytanie mapy, odszukanie Tatr
Dzień 4. Bałwankowe zawody
- Zajęcia matematyczne ,,Przedszkolne bałwanki „ – wprowadzenie cyfry 6, prezentacja cyfry 6
- Zabawa językowa ,,Było sobie sześć…”
- Ćwiczenia grafomotoryczne ,,Szaliki dla bałwanków”
Dzień 5. Sporty zimowe
- Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej ,,Co mnie cieszy zimą?, rozmowa na temat treści wiersza
- Praca w kręgu – prezentacja zimowego sprzętu sportowego
- Zajęcia plastyczne – kolaż ,,Sporty zimowe” – wykonanie szkicu, uzupełnienie elementów, klasyfikowanie, zorganizowanie wystawy prac.
Wykonywanie ćwiczeń z KP3:
- wycinanki – wypychanki
- czytam i piszę, ćwiczenia na 4 pory roku
- zgodnie z tematem tygodnia
Rozwijanie sprawności ruchowej:
- Ćwiczenia poranne – z 17, 18, 19, 20
- Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 17, 18, 19, 20
- Zabawy ruchowe w sali i w ogrodzie z wykorzystaniem przyrządów i sprzętu terenowego
Praca na rzecz grupy:
- Wykonywanie dekoracji sali zgodnie z tematem
- Przygotowanie scenariusza uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
- Przygotowanie dzieci do występu – nauka i powtarzanie tekstów
Współpraca z rodzicami:
- Rozmowy indywidualne wynikające z aktualnych potrzeb
Wydarzenia:
- Dzień Ekologa – 17.1
- Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka – 21.1
- Realizacja programu – ,,Działań z imPETem” – 27.1
Przygotowały:
Ewa Kalińska-Walczak
Daniela Pakulska