Styczeń

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ STYCZEŃ GR. I

Temat tygodnia: Bal karnawałowy

Podstawa programowa: I 5, III 1, 5, 8, IV 2,5,7,11,12,13,15,

Cele:

  • rozwijanie mowy i myślenia
  • doskonalenie sprawności manualnych
  • rozwijanie myślenia twórczego i wyobraźni
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnej zabawy
  • doskonalenie myślenia skojarzeniowego
  • rozwijanie myślenia matematycznego, porównywanie długości: krótszy, dłuższy
  • doskonalenie sprawności oddechowej – zabawa „dmuchamy na balony” ✔ rozwijanie ciekawosci badawczej – powietrze
  • kształtowanie pojęcia rozumienia pojęcia rząd – zabawa „dwa rzędy”
  • rozwijanie skoczności i koordynacji ruchowej
  • uwrażliwienie na charakter słuchanej muzyki i reagowanie na jego zmianę
  • rozwijanie twórczej improwizacji ruchowej z rekwizytami do muzyki – zabawa z serpentynami

 

Temat tygodnia: W krainie bajek

Podstawa programowa: I 5,7,9; III 1,5; IV 1,2,7,8,9,12,18

Cele:

  • poznawanie przygód bohaterów bajki o Czerwonym Kapturku
  • rozwijanie kreatywności słownej – wspólne wymyślanie innego zakończenia bajki
  • rozwijanie sprawności manualnych, próba mieszczenia się w konturze
  • poznanie bajki o kocie w butach
  • rozwijanie sprawności mówienia , budowa zdań prostych ✔ poznanie bajki o Kopciuszku
  • rozwijanie mowy, wypowiadania się na określony temat
  • dostrzeganie dobra i zła w czynach postaci bajkowych
  • rozwijanie doświadczeń plastycznych

Temat tygodnia: Dzień Babci i Dzień Dziadka

Podstawa programowa; I 5,9 II 4,  III 4,5,7,8,9 IV 1,2,3,8,12

Cele:

  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną
  • kształtowanie szacunku dla dziadków
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie ekspresji własnego ciała
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • wzbogacenie słownictwa czynnego – zabawa dramowa „Miłe słowo”
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania – wysłuchanie wierszyka Doroty Gellner „Dla Babć i Dziadków”
  • rozwijanie pamięci – nauka wierszy na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka
  • kształtowanie sprawności manualnych – wykonanie upominków dla Babci i Dziadka
  • rozwijanie umiejętności naklejania, posługiwania się klejem
  • utrwalenie pojęcia para – zabawa matematyczna „Babcia w parze z Dziadkiem”
  • doskonalenie umiejętności poprawnego liczenia w zabawach matematycznych

 

Temat tygodnia: Kto tu mieszka

Podstawa programowa:  I 5,9 II 10 III 5,8, IV 1,2, 7,12,15,18,19 Cele:

  • poznanie domów niektórych zwierząt
  • pogłębianie wiedzy na temat lasu i żyjący w nim zwierząt
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • stosowanie pojęć tyle samo
  • rozwijanie umiejętności reagowania ruchem na wysokie i niskie dźwięki
  • doskonalenie sprawności manualnych i grafomotorycznych
  • rozwijanie postrzegania wzrokowego – zabawa „czyje to ślady”
  • utrwalenie nazw domów zwierząt
  • poznawanie ciekawostek na temat ptasich gniazd
  • poznawanie sposobów i możliwości stosowania plasteliny
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie pomysłowości i kreatywności myślenia

Wydarzenia:

  • 01 – Dzień Ekologa
  • 01 – Dzień Babci i Dziadka

Współpraca z Rodzicami:

  • rozmowy indywidualne
  • zachęcanie rodziców do czytania książek
  • Wzajemna wymiana doświadczeń i spostrzeżeń