Grudzień

PLAN PRACY GRUDZIEŃ

Grupa II

 

P.P I 7,8,11

P.P II 10

P.P III 2,5,7

P.P IV 2,7,10

 

TYDZIEŃ I- CZEKAMY NA MIKOŁAJA

  • rozmowa na temat Świętego Mikołaja
  • zabawa ruchowa „Wesołe kółeczko”, „Zamiana miejsc”, „Tańczący balonik”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XIII
  • zabawa dydaktyczna „Co jest w worku?” – rozwijanie mowy i myślenia
  • prezentacja ilustracji przedstawiających Mikołaja; odszukanie na mapie Laponii
  • rozmowa na temat dobrych uczynków
  • zabawa plastyczna „Mikołaj” – kolorowanie konturowej sylwety Mikołaja,    uzupełnianie elementów stroju
  • Tworzenie pracy plastycznej- św. Mikołaj i wór prezentów
  • zabawa orientacyjno – porządkowa „Lodowe figurki”
  • zabawa ruchowa „Bieg mikołajowy”
  • zabawa ruchowa „Mostek”
  • zabawa plastyczna techniką kolażu „List do Mikołaja”
  • pokaz połączony z rozmową o pakowaniu i nadawaniu listu
  • wspólna rozmowa na temat mikołajkowych upominków
  • zabawa ruchowa równoważna „Ślady Mikołaja”
  • rozwiązanie zagadki słownej
  • zabawa dydaktyczna „Wysoki – niski”
  • wykonanie ćwiczenia KP1, k. 17
  • zabawa dydaktyczna „Zgadnij, co to”
  • zabawa emocjonalna „Dotknij i powiedz, co to jest” – rozwijanie wrażliwości dotykowej
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XIII
  • nauka rymowanki z pokazywaniem
  • zabawa matematyczna „Liczymy Mikołaje”
  • wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 18

zabawa ruchowa naśladowcza przy muzyce „Mikołaj z ciężkim workiem”

TYDZIEŃ II- TEATRZYK PRZEDSZKOLAKA

  • zabawa słowna „Jestem wesoły, kiedy…”
  • zabawa „Co się zmieniło?”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XIV
  • zabawa słowna „Układamy opowiadanie rozwijanie mowy”
  • zabawa słuchowa „Co słyszę w przedszkolu?”
  • zabawa oddechowa „Dmuchaj mocno”
  • zabawa naśladowcza „Jakie to zwierzę?”
  • zabawa ruchowa „Kropelki”
  • ćwiczenie plastyczne
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XIV
  • zabawa ruchowa „Kroczki”
  • zabawa słowna „Kolorowy jak…”
  • oglądanie teatrzyku kukiełkowego do tekstu U. Piotrowskiej
  • rozmowa na temat treści teatrzyku
  • rozmowa na temat masek zakładanych przez aktorów podczas spektaklu;
  • wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 19
  • zabawa ruchowa z woreczkami gimnastycznymi
  • zabawa manualna „Przetnij po linii”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XIV
  • zabawa w skojarzenia „Z czym kojarzy się…?”
  • ćwiczenie graficzne „Trampolinek z kropek”
  • zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Pada – nie pada”

 

TYDZIEŃ III -ZWIERZĘTA ZIMĄ

  • swobodna rozmowa na temat zwierząt prezentowanych na ilustracjach
  • zabawa plastyczna „Kolorowe zwierzątka” – kolorowanie kredkami konturowych rysunków zwierząt spędzających zimę w naszym kraju
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XV
  • ćwiczenie oddechowe „Zapach zimowego lasu”
  • zabawa ruchowa „Zimowa wichura”, „zbieramy śniegowe gwiazdki”
  • pomagamy ptakom – dokarmianie ptaków, obserwacja ich zachowania
  • -zabawa ruchowa „Chodzimy po śladach”
  • -zabawa plastyczna „Plastelinowe zwierzę” – lepienie z plasteliny
  • -zabawa zręcznościowa „Rzut do celu”
  • -ćwiczenia poranne: Zestaw XV
  • -zabawa tradycyjna ze śpiewem „Stary niedźwiedź mocno śpi”
  • -zagadki obrazkowe dotyczące zwierząt zasypiających na zimę lub aktywnych o tej porze roku
  • -zabawa ruchowa „Skoki wiewiórki”
  • – zabawa ruchowa na czworakach „Głodne dziki”
  • -zabawa ruchowa „Walka na śnieżki” – rzucanie papierowymi kulami
  • -ćwiczenia poranne: Zestaw XV
  • zabawa rzutna z piłką
  • -zabawa ruchowa z elementem rywalizacji drużynowej „Papierowy wyścig”
  • -zabawa bieżna „Wyścigi rowerów”
  • -zabawa matematyczna „Ile jest ptaków w karmiku?”
  • -zabawa orientacyjno-porządkowa „Ptaki na gałęzi”
  • -wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 22
  • – nauka piosenki – zabawy Ptaszki zimową porą (CD)
    -zabawy muzyczne kształtujące poczucie rytmu, wyobraźnię ruchową, wrażliwość na dźwięki wysokie i niskie

 

TYDZIEŃ IV WESOŁA CHOINKA

  • zabawa ruchowa naśladowcza w parach – odtwarzanie ruchów kolegi
  • zabawa integracyjna „Powitanie”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw XVI
  • słuchanie kolęd przy choince; wspólny śpiew
  • zabawa w skojarzenia
  • prezentacja ilustracji przedstawiających zwyczaje świąteczne
  • wykonanie ozdób świątecznych (KA, k. 9)
  • rozwiązywanie zagadki o choince
  • wysłuchanie wiersza Doroty Gellner Na złotym dywanie
  • rozmowa na temat treści utworu
  • oglądanie choinki; wspólne jej strojenie własno-ręcznie wykonanymi ozdobami
  • tańce i zabawy wokół choinki
  • zabawa dramowa „Wysoka choinka”
  • wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej Śniegowe płatki na choinkę
  • rozmowa na temat przygód Trampolinka
  • zabawa badawcza „Dlaczego śnieg się topi?”
  • rozmowa o tym, dlaczego nie wolno jeść śniegu – odwołanie się do wyników doświadczenia wykonanie ćwiczenia – KP1, k. 23
  • rozmowa na temat wysyłania do bliskich kartek świątecznych z życzeniami
  • prezentacja świątecznych pocztówek; opisywanie ich wyglądu, odczytywanie życzeń
  • zabawa słowna „Redagowanie świątecznych życzeń”