Listopad

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNEJ LISTOPAD 2021 GRUPA  II

Temat tygodnia: Kapryśna pogoda

Podstawa programowa: I 5,7,9; III 1,5; IV 1,2,7,8,9,12,18

Cele:

  • poznanie zjawisk atmosferycznych i ich cech charakterystycznych
  • rozwijanie wyobraźni słuchowej
  • rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowej – zabawa ruchowa „jesienny deszcz”
  • poznanie właściwości deszczu – zabawy badawcze, rozmowy z całą grupą
  • rozwijanie sprawności manualnych oraz ekspresji plastycznej podczas pracy plastycznej „Deszcz”
  • uświadomienie konieczności ubierania się adekwatnie do pogody
  • uświadomienie poprawnego zachowania się podczas burz, mgły czy silnego wiatru
  • kształtowanie poczucia rytmu, reakcji na sygnał, rozwijanie aparatu głosowego na podstawie piosenki „Tańczące kalosze”
  • ćwiczenie głębokie wdechu i wydechu
  • rozpoznawanie i nazywanie oznak wiejącego wiatru
  • doskonalenie mowy i myślenia

Temat tygodnia: Mali konstruktorzy

Podstawa programowa: I 5, III 1, 5, 8, IV 2,5,7,11,12,13,15,

Cele:

  • poznanie znaczenia słowa konstruować – zabawy manualne
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej-zabawy matematyczne
  • doskonalenie umiejętności konstruowania z klocków
  • poznanie różnego rodzaju wież – rozumienie pojęcia wielkości: duży, mały, większy, mniejszy, wysoki, niski
  • stosowanie wyrażen przyimkowych: na wieży, pod wieżą, obok wieży
  • doskonalenie sprawności manualnych – przeliczanie elementów zbioru w zakresie minimum 3
  • poznanie figury geometrycznej koła
  • wyszukiwanie kształtu koła w codziennych przedmiotach
  • kształtowanie poczucia rytmu, reakcji na sygnał
  • kształtowanie wyobraźni ruchowej
  • poznanie figury kwadratu, rozpoznawanie figury w codziennych przedmiotach
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
  • poznawanie figury geometrycznej trójkąta
  • doskonalenie percepcji słuchowej
  • rozwijanie słuchu fonematycznego – dzielenie wyrazów na sylaby z jednoczesnym ich wystukiwaniem klockiem o podłogę

 

Temat tygodnia: Mój przyjaciel zwierzak

Podstawa programowa: I 5,7,8,9 II 10, III 1,3,4, 5, 8, IV 1,2,5,7,8,12,13,18

Cele:

  • pogłębienie wiedzy o różnych zwierzętach domowych
  • pogłębienie wiedzy o zwierzętach: psach i kotach
  • pogłębianie wiedzy na temat ptaków hodowanych w domach
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
  • pogłębienie doświadczeń manualnych
  • rozwijanie umiejętności układania rytmu, liczenia i porównywania liczebności na oko
  • kształtowanie umiejętności plastyczno – technicznych
  • rozwijanie umiejętności równowagi w zabawach ruchowych
  • rozwijanie umiejętności działania w grupie oraz zgodnej pracy w grupie
  • utrwalenie przeliczania do 4
  • rozwijanie spostrzegawczości i zmysłu obserwacji
  • utrwalanie nazw kolorów w zabawach dydaktycznych min. „Kolory papugi”
  • pogłębianie wiedzy na temat ryb akwariowych
  • rozwijanie umiejętności malowania, wycinania, naklejania

Temat tygodnia: Dzień Pluszowego Misia

Podstawa programowa: I5,7,8,9 II4,6 III4,5,6,7,8,9 IV1,2,3,5,7,11,12,15,19

Cele:

  • poznawanie ciekawostek na temat niedźwiedzi – rozwijanie umiejętności zadawania pytań
  • porównywanie wielkości – długi, krótki, wysoki, niski
  • poznawanie bohaterów książki o Kubusiu Puchatku
  • rozwijanie umiejętności opowiadania w rozmowie „mój miś”
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej w zabawach ruchowych
  • doskonalenie percepcji wzrokowej – rozsypanka obrazkowa
  • rozwijanie umiejętności wyklejania rysunku konturowego – wyklejanie misia ziarenkami
  • kształtowanie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności elementów
  • segregowanie elementów według określonej cechy w zabawie „Rodzinka misiów”
  • zabawy rytmiczne rozwijające świadomość własnego ciała
  • rozwijanie mowy dialogowej – zabawa dramowa w parach”rozmowa z misiem”
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem – wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Dzień Pluszowego Misia w przedszkolu”

Wydarzenia:

-zabranie z rodzicami  – 15.11.

-zbiórka karmy dla zwierząt – 22.11.w ,,Dzień życzliwości”

-uroczystość pasowania na przedszkolaka  – 24.11

– Dzień Pluszowego Misia  – 24.11

Współpraca z rodzicami

-rozmowy indywidualne i telefoniczne z rodzicami

-informowanie na bieżąco o postępach bądź trudnościach dzieci

-zachęcanie rodziców do czytania książek w grupie oraz uczestnictwo w projekcie czytelniczym ,, Mały miś w świecie wielkiej literatury”

 

Opracowała: Beata Słomczyńska, Karolina Łabęda