PLAN PRACY WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNEJ LISTOPAD 2021 GRUPA II
Temat tygodnia: Kapryśna pogoda
Podstawa programowa: I 5,7,9; III 1,5; IV 1,2,7,8,9,12,18
Cele:
- poznanie zjawisk atmosferycznych i ich cech charakterystycznych
- rozwijanie wyobraźni słuchowej
- rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
- rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowej – zabawa ruchowa „jesienny deszcz”
- poznanie właściwości deszczu – zabawy badawcze, rozmowy z całą grupą
- rozwijanie sprawności manualnych oraz ekspresji plastycznej podczas pracy plastycznej „Deszcz”
- uświadomienie konieczności ubierania się adekwatnie do pogody
- uświadomienie poprawnego zachowania się podczas burz, mgły czy silnego wiatru
- kształtowanie poczucia rytmu, reakcji na sygnał, rozwijanie aparatu głosowego na podstawie piosenki „Tańczące kalosze”
- ćwiczenie głębokie wdechu i wydechu
- rozpoznawanie i nazywanie oznak wiejącego wiatru
- doskonalenie mowy i myślenia
Temat tygodnia: Mali konstruktorzy
Podstawa programowa: I 5, III 1, 5, 8, IV 2,5,7,11,12,13,15,
Cele:
- poznanie znaczenia słowa konstruować – zabawy manualne
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej-zabawy matematyczne
- doskonalenie umiejętności konstruowania z klocków
- poznanie różnego rodzaju wież – rozumienie pojęcia wielkości: duży, mały, większy, mniejszy, wysoki, niski
- stosowanie wyrażen przyimkowych: na wieży, pod wieżą, obok wieży
- doskonalenie sprawności manualnych – przeliczanie elementów zbioru w zakresie minimum 3
- poznanie figury geometrycznej koła
- wyszukiwanie kształtu koła w codziennych przedmiotach
- kształtowanie poczucia rytmu, reakcji na sygnał
- kształtowanie wyobraźni ruchowej
- poznanie figury kwadratu, rozpoznawanie figury w codziennych przedmiotach
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
- poznawanie figury geometrycznej trójkąta
- doskonalenie percepcji słuchowej
- rozwijanie słuchu fonematycznego – dzielenie wyrazów na sylaby z jednoczesnym ich wystukiwaniem klockiem o podłogę
Temat tygodnia: Mój przyjaciel zwierzak
Podstawa programowa: I 5,7,8,9 II 10, III 1,3,4, 5, 8, IV 1,2,5,7,8,12,13,18
Cele:
- pogłębienie wiedzy o różnych zwierzętach domowych
- pogłębienie wiedzy o zwierzętach: psach i kotach
- pogłębianie wiedzy na temat ptaków hodowanych w domach
- rozwijanie mowy i myślenia
- rozwijanie percepcji wzrokowej
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
- pogłębienie doświadczeń manualnych
- rozwijanie umiejętności układania rytmu, liczenia i porównywania liczebności na oko
- kształtowanie umiejętności plastyczno – technicznych
- rozwijanie umiejętności równowagi w zabawach ruchowych
- rozwijanie umiejętności działania w grupie oraz zgodnej pracy w grupie
- utrwalenie przeliczania do 4
- rozwijanie spostrzegawczości i zmysłu obserwacji
- utrwalanie nazw kolorów w zabawach dydaktycznych min. „Kolory papugi”
- pogłębianie wiedzy na temat ryb akwariowych
- rozwijanie umiejętności malowania, wycinania, naklejania
Temat tygodnia: Dzień Pluszowego Misia
Podstawa programowa: I5,7,8,9 II4,6 III4,5,6,7,8,9 IV1,2,3,5,7,11,12,15,19
Cele:
- poznawanie ciekawostek na temat niedźwiedzi – rozwijanie umiejętności zadawania pytań
- porównywanie wielkości – długi, krótki, wysoki, niski
- poznawanie bohaterów książki o Kubusiu Puchatku
- rozwijanie umiejętności opowiadania w rozmowie „mój miś”
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej w zabawach ruchowych
- doskonalenie percepcji wzrokowej – rozsypanka obrazkowa
- rozwijanie umiejętności wyklejania rysunku konturowego – wyklejanie misia ziarenkami
- kształtowanie umiejętności przeliczania, porównywania liczebności elementów
- segregowanie elementów według określonej cechy w zabawie „Rodzinka misiów”
- zabawy rytmiczne rozwijające świadomość własnego ciała
- rozwijanie mowy dialogowej – zabawa dramowa w parach”rozmowa z misiem”
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem – wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Dzień Pluszowego Misia w przedszkolu”
Wydarzenia:
-zabranie z rodzicami – 15.11.
-zbiórka karmy dla zwierząt – 22.11.w ,,Dzień życzliwości”
-uroczystość pasowania na przedszkolaka – 24.11
– Dzień Pluszowego Misia – 24.11
Współpraca z rodzicami
-rozmowy indywidualne i telefoniczne z rodzicami
-informowanie na bieżąco o postępach bądź trudnościach dzieci
-zachęcanie rodziców do czytania książek w grupie oraz uczestnictwo w projekcie czytelniczym ,, Mały miś w świecie wielkiej literatury”
Opracowała: Beata Słomczyńska, Karolina Łabęda