Październik

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

GRUPA II

TYDZIEŃ I- MOJA RODZINA

P.P I 2,5,6,7,8,9

P.P II 1,2,3

P.P III 2,3,5,8,9

P.P IV 1,2,5,8,11,12,14,15,16,18

  • zabawa tematyczna z rekwizytami „Rodzina”
  • zabawa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw V
  • zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki w gniazdkach”
  • ćwiczenie plastyczne – rysowanie najbliższej rodziny
  • zabawa słowna w parach „Dialogi”
  • ćwiczenie graficzne „Domek” – rysunek po śladzie
  • zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem małych i dużych klocków
  • ćwiczenia poranne: Zestaw V
  • zabawy rytmiczne przy muzyce
  • zabawy twórcze, manipulacyjne
  • zabawa słowna „Zdrobnienia” – wymyślanie zdrobnień słów określających członków rodziny
  • zabawa plastyczna – rysowanie mamy lub taty
  • swobodne wypowiedzi na temat rodziców i wykonanych prac
  • rozmowy na temat obrazków przedstawiających mamę lub tatę podczas wykonywania różnych czynności domowych
  • ćwiczenia poranne: Zestaw V
  • zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”
  • zabawa słuchowa „Zgadnij, kto mówi twoje imię”
  • układanie sylwet osób z pociętych elementów; nazywanie części ciała
  • zabawa pantomimiczna „Co robi mama?”
  • zabawa orientacyjno-porządkowa „Tańczące liście”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw V
  • zabawa pantomimiczna „Co robi tata?”
  • ćwiczenia w chodzeniu – zmienianie tempa i sposobu chodzenia
  • zabawa tematyczna „Dom” z wykorzystaniem rekwizytów z kącika lalek
  • zabawa ortofoniczna „Mucha”
  • zabawa integracyjna „Na dywanie siedzi jeż”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw V
  • zabawa „Palce” – ćwiczenie w liczeniu
  • zabawa ruchowa „Równowaga”

TYDZIEŃ II ŚWIATŁO CZERWONE, ŚWIATŁO ZIELONE

P.P I 2,4,5,6,7,8,9

P.P II 2,3,4,8

P.P III 2,5

P.P IV 1,2,4,5,7,8,9,11,12,14,15

  • zabawa „Niebieski!” – rozwijanie percepcji wzrokowej
  • zabawa konstrukcyjna „Wieża”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VI
  • zabawa ruchowa „Przedszkolaki – samochody”
  • zabawa bieżna „Samochody”
  • zabawa dydaktyczna „Sygnalizacja świetlna”
  • zabawa manualna „Ulica” – układanie makiety ulicy z klocków i patyczków
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VI
  • zabawa dydaktyczna „Światła sygnalizacyjne”
  • zabawa ruchowa „Jestem znakiem”
  • zabawa orientacyjna „Znajdź kolor”
  • zabawa tematyczna „Ruch uliczny”
  • rozmowa na temat pracy policjanta
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VI
  • zabawa dydaktyczna „Kolory znaków drogowych” – segregowanie szablonów znaków drogowych zgodnie z kolorami tła
  • zabawy konstrukcyjne „Budujemy miasto”
  • zabawa dramowa „Scenki na ulicy”
  • zabawa ruchowa „Wywrotka”
  • zabawa konstrukcyjna „Ułóż auto”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VI
  • rozmowa na temat bezpieczeństwa na drodze z wykorzystaniem ilustracji
  • zabawa „Jaki to samochód?”
  • zabawa manualna „Wycinanka”
  • zabawa ruchowa „Złap czerwonego”
  • zabawa plastyczna – kolorowanie szablonów znaków drogowych zgodnie z wzorem
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VI
  • zabawa ruchowa „Ścieżka”
  • zabawa „Ulica z klocków”
  • zabawa ruchowa „Myjnia samochodowa”

TYDZIEŃ III- JESIEŃ ZA OKNEM

  • rozmowa kierowana na temat kolorów jesieni
  • zabawy w kąciku przyrody – układanie i segregowanie darów jesieni
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VII
  • ćwiczenie oddechowe „Jesienne drzewo”
  • zabawa ruchowa „Kałuże”
  • zabawa plastyczna „Magiczna różdżka”
  • zabawa integracyjna „Powitanie”
  • zabawa ćwicząca narządy mowy „Dmuchane wzorki”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VII
  • zabawa plastyczna „Odbijanki”
  • ćwiczenie „Bąbelki” – wzmacnianie aparatu artykulacyjnego
  • zabawa orientacyjno-porządkowa „Słonie i mrówki”
  • zabawa rytmiczno-naśladowcza „Przedszkolny rytm” – kształcenie umiejętności odtwarzania i kontynuowania
  • prostych rytmów
  • odczytywanie, kontynuowanie i samodzielne układanie rytmów
  • zabawa dydaktyczna „Mój rytm”
  • wysłuchanie wierszyka Jesienne zabawy
  • zabawy rytmiczne
  • utrwalanie piosenki (zabawy) Z Trampolinkiem do przedszkola (CD)
  • układanie obrazków pociętych na części
  • zabawa dydaktyczna „Co zniknęło?” – rozwijanie percepcji wzrokowej
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VII
  • ćwiczenie manualne – układanie obrazków pociętych na części
  • ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej „Co się zmieniło?”
  • zabawa dydaktyczna „Mały i duży”
  • zabawa naśladowcza „Cień”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VII
  • zabawa „Wyszukiwanie darów jesieni”
  • zabawa dramowa „Zwierzęta”
  • zabawa ruchowa „Idź za mną” zabawa wyciszająca w rytmie muzyki

TYDZIEŃ IV NASZE ZABAWKI

P.P I 5,6,7,8,9

P.P II 3

P.P III 1,2,5

P.P IV 1,2,4,6,7,8,9,10,11,12,14,15

  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
  • zabawa tradycyjna „Co zniknęło?”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
  • zabawy dowolne zabawkami
  • zabawa ruchowa „Powiedz i dotknij”
  • układanie pociętych na części obrazków
  • kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki
  • zabawa w skojarzenia „Krzesło” – rozwijanie kreatywności werbalnej
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
  • zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki”
  • wspólny śpiew piosenki Z Trampolinkiem do przedszkola (CD)
  • zabawa ruchowa do piosenki
  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
  • kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki
  • zabawa tradycyjna „Rakieta”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
  • zabawa w skojarzenia „Pudełko”
  • zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj kasztan”
  • zabawa tematyczna „Dom”
  • pełnienie ról członków rodziny, rozwijanie ekspresyjnych możliwości dzieci
  • zabawa orientacyjno-porządkowa „Samolot startuje i ląduje”
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
  • zabawy tradycyjne: „Cebulka”, „Kółko graniaste”, „Uciekaj myszko do dziury”
  • zabawa orientacyjno-porządkowa „Baczność – spocznij”
  • zabawa graficzna „Po śladach” – rysowanie po śladzie, wypełnianie kolorem konturów
  • zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
  • zabawa muzyczna „Akompaniament” (CD)
  • ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
  • zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula, gdzie złota kula”
  • praca plastyczna „Miś Wesołek”
  • zabawa muzyczna – wygrywanie dowolnych rytmów na grzechotkach

Opracowały:

Karolina Łabęda,
Beata Słomczyńska