PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
GRUPA II
TYDZIEŃ I- MOJA RODZINA
P.P I 2,5,6,7,8,9
P.P II 1,2,3
P.P III 2,3,5,8,9
P.P IV 1,2,5,8,11,12,14,15,16,18
- zabawa tematyczna z rekwizytami „Rodzina”
- zabawa tradycyjna „Rolnik sam w dolinie”
- ćwiczenia poranne: Zestaw V
- zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Ptaszki w gniazdkach”
- ćwiczenie plastyczne – rysowanie najbliższej rodziny
- zabawa słowna w parach „Dialogi”
- ćwiczenie graficzne „Domek” – rysunek po śladzie
- zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem małych i dużych klocków
- ćwiczenia poranne: Zestaw V
- zabawy rytmiczne przy muzyce
- zabawy twórcze, manipulacyjne
- zabawa słowna „Zdrobnienia” – wymyślanie zdrobnień słów określających członków rodziny
- zabawa plastyczna – rysowanie mamy lub taty
- swobodne wypowiedzi na temat rodziców i wykonanych prac
- rozmowy na temat obrazków przedstawiających mamę lub tatę podczas wykonywania różnych czynności domowych
- ćwiczenia poranne: Zestaw V
- zabawa ruchowa „Po drabinie do domu”
- zabawa słuchowa „Zgadnij, kto mówi twoje imię”
- układanie sylwet osób z pociętych elementów; nazywanie części ciała
- zabawa pantomimiczna „Co robi mama?”
- zabawa orientacyjno-porządkowa „Tańczące liście”
- ćwiczenia poranne: Zestaw V
- zabawa pantomimiczna „Co robi tata?”
- ćwiczenia w chodzeniu – zmienianie tempa i sposobu chodzenia
- zabawa tematyczna „Dom” z wykorzystaniem rekwizytów z kącika lalek
- zabawa ortofoniczna „Mucha”
- zabawa integracyjna „Na dywanie siedzi jeż”
- ćwiczenia poranne: Zestaw V
- zabawa „Palce” – ćwiczenie w liczeniu
- zabawa ruchowa „Równowaga”
TYDZIEŃ II ŚWIATŁO CZERWONE, ŚWIATŁO ZIELONE
P.P I 2,4,5,6,7,8,9
P.P II 2,3,4,8
P.P III 2,5
P.P IV 1,2,4,5,7,8,9,11,12,14,15
- zabawa „Niebieski!” – rozwijanie percepcji wzrokowej
- zabawa konstrukcyjna „Wieża”
- ćwiczenia poranne: Zestaw VI
- zabawa ruchowa „Przedszkolaki – samochody”
- zabawa bieżna „Samochody”
- zabawa dydaktyczna „Sygnalizacja świetlna”
- zabawa manualna „Ulica” – układanie makiety ulicy z klocków i patyczków
- ćwiczenia poranne: Zestaw VI
- zabawa dydaktyczna „Światła sygnalizacyjne”
- zabawa ruchowa „Jestem znakiem”
- zabawa orientacyjna „Znajdź kolor”
- zabawa tematyczna „Ruch uliczny”
- rozmowa na temat pracy policjanta
- ćwiczenia poranne: Zestaw VI
- zabawa dydaktyczna „Kolory znaków drogowych” – segregowanie szablonów znaków drogowych zgodnie z kolorami tła
- zabawy konstrukcyjne „Budujemy miasto”
- zabawa dramowa „Scenki na ulicy”
- zabawa ruchowa „Wywrotka”
- zabawa konstrukcyjna „Ułóż auto”
- ćwiczenia poranne: Zestaw VI
- rozmowa na temat bezpieczeństwa na drodze z wykorzystaniem ilustracji
- zabawa „Jaki to samochód?”
- zabawa manualna „Wycinanka”
- zabawa ruchowa „Złap czerwonego”
- zabawa plastyczna – kolorowanie szablonów znaków drogowych zgodnie z wzorem
- ćwiczenia poranne: Zestaw VI
- zabawa ruchowa „Ścieżka”
- zabawa „Ulica z klocków”
- zabawa ruchowa „Myjnia samochodowa”
TYDZIEŃ III- JESIEŃ ZA OKNEM
- rozmowa kierowana na temat kolorów jesieni
- zabawy w kąciku przyrody – układanie i segregowanie darów jesieni
- ćwiczenia poranne: Zestaw VII
- ćwiczenie oddechowe „Jesienne drzewo”
- zabawa ruchowa „Kałuże”
- zabawa plastyczna „Magiczna różdżka”
- zabawa integracyjna „Powitanie”
- zabawa ćwicząca narządy mowy „Dmuchane wzorki”
- ćwiczenia poranne: Zestaw VII
- zabawa plastyczna „Odbijanki”
- ćwiczenie „Bąbelki” – wzmacnianie aparatu artykulacyjnego
- zabawa orientacyjno-porządkowa „Słonie i mrówki”
- zabawa rytmiczno-naśladowcza „Przedszkolny rytm” – kształcenie umiejętności odtwarzania i kontynuowania
- prostych rytmów
- odczytywanie, kontynuowanie i samodzielne układanie rytmów
- zabawa dydaktyczna „Mój rytm”
- wysłuchanie wierszyka Jesienne zabawy
- zabawy rytmiczne
- utrwalanie piosenki (zabawy) Z Trampolinkiem do przedszkola (CD)
- układanie obrazków pociętych na części
- zabawa dydaktyczna „Co zniknęło?” – rozwijanie percepcji wzrokowej
- ćwiczenia poranne: Zestaw VII
- ćwiczenie manualne – układanie obrazków pociętych na części
- ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej „Co się zmieniło?”
- zabawa dydaktyczna „Mały i duży”
- zabawa naśladowcza „Cień”
- ćwiczenia poranne: Zestaw VII
- zabawa „Wyszukiwanie darów jesieni”
- zabawa dramowa „Zwierzęta”
- zabawa ruchowa „Idź za mną” zabawa wyciszająca w rytmie muzyki
TYDZIEŃ IV NASZE ZABAWKI
P.P I 5,6,7,8,9
P.P II 3
P.P III 1,2,5
P.P IV 1,2,4,6,7,8,9,10,11,12,14,15
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
- zabawa tradycyjna „Co zniknęło?”
- ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
- zabawy dowolne zabawkami
- zabawa ruchowa „Powiedz i dotknij”
- układanie pociętych na części obrazków
- kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki
- zabawa w skojarzenia „Krzesło” – rozwijanie kreatywności werbalnej
- ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
- zabawa tradycyjna „Baloniku nasz malutki”
- wspólny śpiew piosenki Z Trampolinkiem do przedszkola (CD)
- zabawa ruchowa do piosenki
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
- kolorowanie obrazków przedstawiających różne zabawki
- zabawa tradycyjna „Rakieta”
- ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
- zabawa w skojarzenia „Pudełko”
- zabawa orientacyjno-porządkowa „Podaj kasztan”
- zabawa tematyczna „Dom”
- pełnienie ról członków rodziny, rozwijanie ekspresyjnych możliwości dzieci
- zabawa orientacyjno-porządkowa „Samolot startuje i ląduje”
- ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
- zabawy tradycyjne: „Cebulka”, „Kółko graniaste”, „Uciekaj myszko do dziury”
- zabawa orientacyjno-porządkowa „Baczność – spocznij”
- zabawa graficzna „Po śladach” – rysowanie po śladzie, wypełnianie kolorem konturów
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
- zabawa muzyczna „Akompaniament” (CD)
- ćwiczenia poranne: Zestaw VIII
- zabawa tradycyjna „Zgaduj zgadula, gdzie złota kula”
- praca plastyczna „Miś Wesołek”
- zabawa muzyczna – wygrywanie dowolnych rytmów na grzechotkach
Opracowały:
Karolina Łabęda,
Beata Słomczyńska