ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021r.
Grupa I
- NASZE PRZEDSZKOLE
- WSZYSCY RAZEM
- JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
- WITAMY PANIĄ JESIEŃ
„Jestem ja, jesteś ty” – wzajemnie poznanie się i integracja dzieci w grupie przedszkolnej; poznanie postaci Trampolinka
„W drodze do przedszkola” — rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i pamięci
– rozwijanie logicznego myślenia i odpowiadania na zadawane pytania
– kształcenie poczucia rytmu z podziałem na sylaby
– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
„Zabawa artykulacyjna” – dzieci naśladują odgłosy różnych ptaków – utrwalenie prawidłowego oddychania i wymowy głosek
„Zbuduj to co ja” – zabawy konstrukcyjne; kształcenie pamięci wzrokowej
„Nasze zabawy „ – indywidualne zabawy w kącikach zainteresowań;
– zwracanie uwagi na zgodna zabawę, niewyrywanie sobie zabawek
– przypominanie o odkładaniu zabawek na miejsce
„Przyjaciele Trampolinka”
– rozwijanie mowy i myślenia
– kształcenie pamięcią wzrokowo – słuchowej i koordynacji wzrokowo – ruchowej
„Jesienne kompozycje” – zabawy twórcze: tworzenie dowolnych kompozycji z różnorodnych materiałów przyrodniczych znalezionych w ogrodzie
„Oto Ja” – poznanie schematu ciała człowieka
– utrwalenie nazw poszczególnych części ciała
– doskonalenie sprawności manualnych
„Mam swój znaczek” – poznanie i utrwalenie własnych znaczków, odnajdywanie ich
– rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
– doskonalenie sprawności manualnych
„Kolorowy Trampolinek” – doskonalenie sprawności manualnych, dostrzeganie efektów własnej pracy – odczuwanie satysfakcji z własnego sukcesu,
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się
Podstawa programowa: III 4, 5, 6, 8, 9; IV 3; I 5, 6; IV 19; IV 1, 2, 5, 8; IV 11
„Magiczne słowa” – rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i pamięci
– kształtowanie logicznego myślenia i odpowiadania na zadawane pytania
– utrwalanie zasad grzecznego zachowania wobec innych
– rozwijanie umiejętności odtwarzania pamięciowego
„Zabawy w przedszkolu” – słuchanie i nauka rymowanki
– rozmowa na temat rymowanki
– co robimy w przedszkolu, co lubimy robić, jakie zabawy poznaliśmy itp.
„Dorysuj” – zabawa plastyczna; dorysowywanie brakujących elementów wyglądu człowieka
„ Postać człowieka” – rozwijanie umiejętności rysowania głowonogów
– kształtowanie umiejętności przechodzenia od bazgrania do prób rysowania koła, schematów postaci człowieka
„Zasady grzecznego przedszkolaka” – rozwijanie umiejętności społecznych – przestrzeganie zasad życia przedszkolnego
– ćwiczenie umiejętności zachowania równowagi na ograniczonej powierzchni
„Trzy słowa” – wysłuchanie i nauka wiersza;
– rozmowa o codziennym używaniu słów magicznych słów
– kształtowanie umiejętności słuchania i wypowiadania się na określony temat
„Jak mam ubrać lalę” – zabawa dydaktyczna; nazywanie różnych części garderoby, wskazywanie tych, które nosimy w obecnej porze roku
Podstawa programowa: I 5, III 4, 5, 6, 8, 9; IV 1; I 6; IV 19; I 7; IV 2, 5;
„Dzień Przedszkolaka” – miłe spędzenie czasu w przedszkolu, wzajemne obdarowywanie się radością
– wdrażanie do wspólnych gier i zabaw
– pogłębianie prawidłowego wdechu i wydechu
– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
„Piłka w kole” – zabawa integracyjno – ruchowa
„Moje emocje” – kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji
– rozwijanie ekspresyjnych możliwości dziecka
– rozwijanie mowy i twórczego myślenia
„Ręka prawa” – nauka stronności ciała
– kształcenie umiejętności rozróżniania prawej ręki
– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
– rozwijanie umiejętności manualnych
– kształtowanie przynależności do grupy
„Radosne miny” – rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego, skojarzeniowego
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się
– doskonalenie percepcji wzrokowej
„Dziewczynka i chłopiec” – utrwalenie znajomości części ciała człowieka
– poznanie sposobów posługiwania się klejem z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
– Obiad u lalek” – zabawa tematyczna
„Zabawa w skojarzenia” – dopasowanie rysunków do emocji twarzy
Podstawa programowa: I 9; III 5; IV1, 11, 12; II 9; III 1, 2, 8, 9; IV 2; I 5; IV 7, 13; II 1, 2, 4, 8; IV 1, 2, 5, 8; I 7, 9; II 8, 9; IV 11;
„W ogrodzie przedszkolnym” – kształcenie mowy i myślenia
– wzbogacanie wiedzy na temat przygotowania się niektórych zwierząt do zimy
– rozwijanie umiejętności odtwarzania pamięciowego
„Jeż ma kolce” – rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania darów jesieni – owoców
– zdobywanie wiedzy przyrodniczej o życiu zwierząt – jeże
– rozwijanie sprawności manualnych
„Gdzie siedzi miś” – posługiwanie się wyrażeniami przyimkowymi
– poruszanie się w przestrzeni zgodnie z poleceniami
– wdrażanie do rozróżniania prawej i lewej ręki
„Ćwiczenia dykcyjne Mały i duży wiatr” – naśladowanie wiejącego wiatru – małego i dużego
„Dary jesieni” – warzywa – poznanie kolorów jesieni
– poznanie i nazywanie darów jesieni – warzyw
– doskonalenie umiejętności przyklejania
– rozwijanie mowy i myślenia
„Burza na morzu” – ćwiczenia oddechowe
– oglądanie książeczek i czasopism, wyszukiwanie obrazków przedstawiających jesień
„Drzewo” – praca plastyczna
Podstawa programowa: I 5, 9; IV 1, 2, 18; III 8; IV 3, 15; IV 11, 15, 12, 18; IV 7, 5, 8;
Rozwijanie sprawności ruchowej: zabawy ruchowe, zestawy ćwiczeń porannych i gimnastycznych; zabawy na świeżym powietrzu.
Wydarzenia w miesiącu wrześniu:
- 15 września – Międzynarodowy dzień kropki”
- 20 września – Dzień przedszkolaka
- 27 września – Piknik rodzinny
Opracowała:
Edyta Marchel