PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
WRZESIEŃ GR. III
Temat tygodnia: Wesołe przedszkole
Podstawa programowa: I 1,2,3,5 II 3,4,5,6,7 III 1,2,3,4,5,8, IV 2,5,7,8,11,12,15,19
Cele:
– skupienie uwagi na na słuchanym tekście – opowiadanie Urszuli Piotrowskiej „Z Trampolinkiem w przedszkolu”
– wyrażanie uczuć związanych z przedszkolem
– wzbogacanie wiedzy na temat własnego przedszkola – rozwiązywanie zagadek, oglądanie kącików zainteresowan, omówienie zasad korzystania z kącików, zwrócenie uwagi na porządkowanie po zakończonej zabawie
– przypomnienie zasad obowiązujących w grupie i przedszkolu (higiena i bezpieczeństwo dzieci)
– wdrażanie dzieci do zdrowego trybu życia poprzez przestrzeganie zasad higieny oraz poprzez ostrzeganie przed hałasem
– rozróżnianie dźwięków od najgłśniejszego do najcichszego
– ćwiczenie percepcji słuchowej – zabawa „Co słyszysz w sali?”
– mobilizowanie do poszukiwania odpowiedzi – zabawa „dokończ zdanie”
– wdrażanie do wyrażanie siebie poprzez prace plastyczne – malowanie obrazków przedstawiających przedszkole
– uważne obserwowanie otaczającego świata – rozmowa porządkująca wiadomości na temat przedszkola, dzielenie się doświadczeniami
– zabawy artykulacyjne, ćwiczenia narządów mowy, ćwiczenia oddechowe
– ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała
– wdrażanie do rozpoznawania figur geometrycznych – kwadrat na podstawie wiersza Marii Terlikowskiej „W pogoni za kwadratem”
– zabawy poranne i popołudniowe – integracyjne, gimnastyczne, muzyczno – ruchowe, zajęcia w ogrodzie
Temat tygodnia: Razem jest wesoło
Podstawa programowa: I 2, 5, 6, 7, 8, II 1, 2, 4, 7, 9, III 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, IV 1, 5, 7, 8, 11, 14, 16
Cele:
– wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Nasz przyjaciel Trampolinek” – wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się
– stważanie sytuacji do swobodnego wypowiadania się na określony temat i dzielenia się własnymi doświadczeniami – opowiadanie przez dzieci o ich ulubionych zabawach
– zabawa artykulacyjna „Malujemy” – ćwiczenie narządów mowy
– doskonalenie umiejętności stosowania różnych technik plastycznych – wykonanie medalu przedszkolaka z wykorzystaniem materiału plastycznego
– utrwalenie wyglądu koła – wykonanie medalu w kształcie koła
– wdrażanie do samodzielnego projektowania pracy
– kształtowanie rozumienia znaczenia pojęcia pora roku i utrwalenie nazw pór roku – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem wiersza Teresy Masalskiej „Cztery pory roku”
– wzbogacanie słownictwa – ćwiczenia artykulacyjne „Ile słyszysz słów – powtórz”
– dostrzeganie różnic i podobienstw, ćwiczenie percepcji wzrokowej – zabawa „Kto się ukrywa pod przykryciem?”, opowiadanie treści obrazków
– usprawnianie ręki, ćwiczenia w orientacji schemacie ciała – zabawa „To ja czy nie ja” rysowanie swojwj sylwetki
– zabawy poranne i popołudniowe – integracyjne, gimnastyczne, muzyczno – ruchowe, zajęcia w ogrodzie
Temat tygodnia: To ja
Podstawa programowa: I 1, 2, 3, 5, 6, II 1, 2, 8, III 1, IV 7, 8, 12, 14, 15
Cele:
– wysłuchanie wiersza Urszuli Piotrowskiej „W lustrze”
– ćwiczenia w nazywaniu poszczególnych części ciała – zabawa dramowa „Lustro”
– rozwijanie wyobraźni, ćwiczenie palców dłoni – lepienie z plasteliny dowolnych kształtów
– zabawa inscenizacyjna z pacynką „Kto to jest przedszkolak”
– projektowanie własnej pracy, rozwijanie umiejętności wizualizacji za pomocą technik plastycznych – wykonanie pacynki przedszkolaka z koperty i różnorodnego materiału plastycznego
– omówienie warunków zdobycia sprawności dzielnego przedszkolaka – wykonanie zadan, rozwijanie świadomości swoich mocnych stron
– układanie historyjki obrazkowej – rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego, nazywanie różnych stanów emocjonalnych, kształtkowanie pozytywnych zachowan społecznych,
– zabawy poranne i popołudniowe – integracyjne, gimnastyczne, muzyczno – ruchowe, zajęcia w ogrodzie
Temat tygodnia: Kosz Pani Jesieni
Podstawa programowa: I 1, 4, 5, 6, 8 II 10, 11 III 9, IV 1, 7, 8, 11, 12, 15, 18
Cele:
– Wdrażanie do uważnego słuchania i poszukiwania odpowiedzi na postawione pytania. Słuchanie wiersza Heleny Bechlerowej „Może zobaczymy”
– wzbogacanie wiadomości na temat ptaków i ich przygotowań do zimy
– utrwalenie i stosowanie liczebników porządkowych – zabawa matematyczna na podstawie wiersza „Cztery misie”
– zabawa ruchowo – ortofoniczna „ptaki”
– rozpoznawanie i nazywanie wybranych gatunków, rozwijanie sprawności manualnych – wyklejanie szablonów warzyw i owoców
– ćwiczenie percepcji słuchowej „co słyszysz?”
– ćwiczenia oddechowe „Liście na wietrze” – regulowanie oddechu (ćwiczenia indywidualne)
– liczenie elementów zbioru zgodnie z możliwościami dzieci , tworzenie zbiorów w zabawie „segregowanie warzyw i owoców”
– zabawy poranne i popołudniowe – integracyjne, gimnastyczne, muzyczno – ruchowe, zajęcia w ogrodzie
Współpraca z rodzicami, praca na rzecz grupy:
– rozmowy osobiste i telefoniczne z rodzicami
– zebranie z rodzicami – sprawy organizacyjne dotyczące przedszkola i grupy
– 15.09 Dzień Kropki
– 21.09 Dzień Przedszkolaka
Hanna Woźnicka
Paulina Dąbkowska