Wrzesień

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ  WRZESIEŃ GRUPA VI

 

TYDZIEŃ 1: Moje przedszkole
PP: I 5,7; II 3,7; III 2,3,5,7,8; IV 2,3,5,7,12,13

  • zabawa integracyjna „Poznajmy się” – powitanie nowych dzieci w grupie
  • zapoznanie dzieci z nową salą, rozmieszczeniem zabawek oraz niezbędnych przedmiotów codziennego użytku oraz znaczkami identyfikacyjnymi
  • omówienie zasad obowiązujących w przedszkolu
  • zapoznanie z kartami pracy z pakietu Nowa Trampolina sześciolatka
  • zabawa dydaktyczna „Pilot w samolocie, ćwiczenia orientacji przestrzennej
  • lepienie z plasteliny na dowolny temat
  • rozmowa na temat wakacyjnych wyjazdów, rozmowa o krajobrazach Polski
  • zagadki obrazkowe
  • ćwiczenia w globalnym czytaniu
  • „Domino obrazkowe”  – przestrzeganie reguł gry
  • ćwiczenia w liczeniu, klasyfikowaniu, porównywaniu liczebności zbiorów
  • nauka piosenki Trampolina (CD)
  • oglądanie w zespołach zdjęć z wakacji
  • „Loteryjka” – analiza słuchowa wyrazó
  • kolorowanie obrazka według określonego kodu
  • zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wiersz M. Mazan Przyjaciel
  • zajęcia plastyczne – „Mój przyjaciel”, malowanie farbami, wypowiedzi na temat przedstawionych przyjaciół
  • gra planszowa – aktywność w zespole
  • zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „W przedszkolu” – zabawa dydaktyczna
  • omówienie obrazków, określanie pory dnia
  • Wykonywanie ćwiczeń z KP1

TYDZIEŃ 2: Ja i ty to my
PP: II 1,4,9; III 8; IV 1,2,3,4,7,8,14

  • zabawa „Imiona” z wykorzystaniem wizytówek, znaczenie wielkiej litery
  • wykonanie kostki z emocjami
  • „Moje imię” – kolorowanie pierwszej litery swojego imienia
  • zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wiersz H. Łochockiej Ona i ja, swobodne wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza
  • zabawa „Mój najlepszy kolega z przedszkola jest…”
  • odgrywanie scenek dramowych
  • zajęcia plastyczne – „Nasza grupa”
  • zabawa integracyjna „Kto mnie woła?”
  • zabawa dydaktyczna „Deszcz imion” – utrwalenie obrazu graficznego imienia
  • zajęcia z wykorzystaniem ilustracji – „Zabawy w naszej sali”
  • odgrywanie scenek przedstawiających różne sytuacje w grupie przedszkolnej
  • opracowanie Kodeksu Przedszkolaka
  • oglądanie albumów ze zdjęciami
  • ćwiczenia poranne na dworze
  • zabawa dydaktyczna „Szukamy misia” – ćwiczenie kierunków
  • zabawa „Imię do imienia” – utrwalenie obrazu graficznego imienia
  • budowanie modeli wyrazów aparat, Adam
  • prezentacja litery a, A
  • czytanie globalne
  • nauka piosenki Dzień dobry, utrwalenie zwrotów grzecznościowych
  • ćwiczenia oddechowe – „Piłeczka”
  • zabawa dydaktyczna – „Dyżurny”, omówienie obrazków, rozmowa na temat kim jest dyżurny
  • zabawa pantomimiczna „Co robię?”
  • zajęcia plastyczne – „Znaczek dyżurnego”
  • zabawa integracyjna „Kolorowa karuzela”
  • „Co się zmieniło?” – ćwiczenia w używaniu określeń stosunków przestrzennych
  • utrwalenie nazw dni tygodnia, czytanie globalne
  • przyporządkowanie liczebników do kolejnych dni tygodnia
  • wykonywanie ćwiczeń z KP 1

TYDZIEŃ 3: To jestem ja
PP: III 1,2,8; IV 2,3,5,7,8,15,18

  • układanie dowolnych kompozycji z figur geometrycznych
  • dzielenie wyrazów na sylaby, liczenie sylab w wyrazie
  • swobodne wypowiedzi dzieci na temat przeżywanych emocji w różnych sytuacjach, zastanawianie się nad tym, czym jest radość
  • określanie nastroju za pomocą buziek
  • zabawa „Szukamy pieska” – ćwiczenie spostrzegawczości
  • „Moje marzenie” – wypowiedzi dzieci rozwijanie wyobraźni i fantazji
  • wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie w nazwach obrazków
  • zabawa integracyjna „Przesyłamy pozdrowienia”
  • kolorowanie obrazka wg określonego kodu
  • zabawa dydaktyczna „Piramida z kloców” – ćwiczenie stosunków przestrzennych, zręczności, porównywanie liczby elementów
  • przeliczanie elementów w zbiorach, porównywanie liczebności
  • zapoznanie z cyfrą 1 (kreślenie palcem, układanie z drucika)
  • zabawa „Odczytywanie gestów” – ćwiczenie pamięci i percepcji wzrokowej
  • wysłuchanie utworu Zły humorek Gellner, wypowiedzi dzieci nt. treści wiersza i sposobów radzenia sobie ze złością
  • „Co poprawia mi humor” – malowanie farbami, wypowiedzi dzieci nt. ich prac
  • lepienie z plasteliny na temat dowolny

TYDZIEŃ 4: Lecą liście kolorowe
PP: I 6,7,9; II 3,5; III 5,8,9; IV 1,2,3,5,8,11,12

  • w kąciku przyrody – układanie materiału przyrodniczego zebranego poprzedniego dnia, rozmowa nt. darów jesieni
  • wykonywanie ludzików z kasztanów i żołędzi
  • zajęcia matematyczne – „Korale Pani Jesieni”, przeliczanie elementów i określanie miejsca danego elementu
  • zajęcia plastyczne – „Jesienny liść”, wydzieranka z kolorowego papieru
  • zabawa „Zapomniałam kupić” – analiza i synteza słuchowa wyrazów
  • zabawa na czworakach „Pająk i pająk akrobata”
  • omówienie historyjki obrazkowej w KP1, 36–37
  • budowanie modeli wyrazów: owoce, Ola
  • prezentacja litery o, O, czytanie globalne
  • zabawa „Ile wyrazów słyszysz?”
  • zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – wiersz D. Gellnerowej Żołędzie, słuchanie wiersza i omówienie jego treści, wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza
  • słuchanie muzyki poważnej Mazurka Chopina (CD)
  • zabawa „Jaka pogoda?”
  • rozmowa na temat jesiennej pogody
  • „Co to jest?” – opisywanie znaków synoptycznych, określanie za ich pomocą pogody
  • zabawa „Jak się ubiorę?” – dopasowywanie ubioru do pogody
  • słuchanie odgłosów deszczu i wiatru
  • „Zabawa wyrazami” – doskonalenie słuchu fonematycznego oraz analizy i syntezy słuchowej
  • rozmowa o owocach i warzywach – źródło witamin
  • zabawa dydaktyczna „Ile w garści?” – dodawanie i odejmowanie na konkretach
  • poznanie sposobów na zrobienie koktajlu
  • wykonywanie ćwiczeń z KP1

Rozwijanie sprawności ruchowej:

  • Ćwiczenia poranne – zestawy: 1,2,3
  • Ćwiczenia gimnastyczne – zestawy: 1,2,3
  • Zabawy w wielostronnym ruchu z wykorzystaniem sprzętu terenowego i sportowego, zabawy z chustą animacyjną

Prace na rzecz grupy:

  • Prowadzenie obserwacji dzieci, wzajemne dzielenie się spostrzeżeniami i uwagami
  • Dekorowanie sali zgodnie z tematem tygodnia

Opracowały:
E. Kalińska-Walczak

D. Pakulska