PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC MARZEC
GRUPA IV
TYDZIEŃ I KOLOROWY ŚWIAT
P.P I 2,5,6,7,8,9
P.P II 1,2,3
P.P III 2,3,5,8,9
P.P IV 1,2,5,8,11,12,14,15,16,18
– Zabawy integrująca „Zimowa iskierka”, „Zajączki”
– zabawy oddechowa „Białe piórka”, „Lekkie piórko”,
– zabawa logopedyczna „Zimowa opowieść”, „Kalambury”,
– zabawy orientacyjno- porządkowe „Pory roku”, „Myszki do dziury”,”Czapka krasnala”, „Kolory”, „Sowa”
– zabawy ruchowe „Skoczna przesyłka”, „Śnieżyca”, „Rzuty do tarczy”, „Tańczę, jak muzyka mi gra”, „Raz,dwa,trzy- paw patrzy!”, „Spacerek po S”
– ćwiczenia w klasyfikowaniu „Co nie pasuje?”
– zabawa plastyczna w grupach „Cztery baloniki”,
– prezentacja i omówienie obrazu Stanisława Wyspiańskiego „Chochoły”,
– tworzenie pracy na arkuszu papieru z materiałów przyrodniczego i plastycznego,
– obserwowanie przyrody przez lupę,
– ćwiczenia poranne , zestaw V,
– praca plastyczna „Wydzieranka – kotek to mój przyjaciel”,
– ćwiczenia gimnastyczne- zestaw IX,
– oglądanie albumów ze zwierzętami,
– pogadanka o barwach zwierząt,
– praca plastyczna w grupach „Kolorowych deszcz”
TYDZIEŃ II MUZYKA WOKÓŁ NAS
P.P I 2,4,5,6,7,8,9
P.P II 2,3,4,8
P.P III 2,5
P.P IV 1,2,4,5,7,8,9,11,12,14,15,16,18,19
– Zorganizowanie kącika muzycznego,
-ćwiczenia poranne, zestaw VI,
– zabawa naśladowcza „Gramy na instrumentach”,
– oglądanie plansz z instrumentami muzycznymi,
– zabawy: „Muzyczne zagadki”, „Muzykujemy w grupach”,
– zabawa logopedyczna „Nasza buzia to instrument”,
– ćwiczenia oddechowe „Nasza muzyka”,”Kolorowe piórko”,
– zabawa matematyczna „Ile brakuje?”,
-ćwiczenia gimnastyczne, zestaw I ,
– zabawa logopedyczna „Śmieszne minki”,
– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, doskonalenie umiejętności liczenia i sprawności grafomotorycznej,
– zabawa plastyczna „Słucham i rysuję”
TYDZIEŃ III „NADCHODZI WIOSNA!”
P.P I 2,5,6,7,8,9
P.P II 3
P.P III 2,5,8
P.P IV 1,2,4,5,6,7,8,11,15,16,18
– Ćwiczenia poranne, zestaw VII,
– zabawa ruchowa kształtująca orientację przestrzenną „Wiosenna przejażdżka”,
– wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej ptaki w gnieździe,
– zabawa graficzna „Pory roku”,
-burza mózgów „Jak wyglądają drzewa wiosną?”,
– praca plastyczna „Wiosenne drzewko”- malowanie farbami z wykorzystaniem popcornu,
– zabawa ruchowa ćwicząca pamięć sekwencyjną „Wiosenna gimnastyka”,
– zabawa rozwijająca słuch fonematyczny-szukamy rymów,
– zabawa grupowa „Wiosenny pociąg”,
– burza mózgów „Pierwsze oznaki wiosny”,
– prace plastyczne „Wiosenne kwiaty”, „Tulipan”, „Zebra”, „Bocian”,
– kolorowanie odpowiedniej liczby kropek zgodnie z kolejnymi etapami rozwoju fasoli,
TYDZIEŃ IV „JAJKA MALOWANE”
P.P I 2,5,6,7,8,9
P.P II 2,3,4,9
P.P III 2,5,6,8
P.P IV 1,2,3,4,5,7,8,10,11,12,18
– Zabawy logopedyczne usprawniające mięśnie aparatu mowy,
– przeliczanie liter w wyrazie,
– dzielenie wyrazu na głoski i na sylaby,
– „Rozsypanka literowa- układanie prostych wyrazów zawierające literę J,
– nazywanie obrazków (czytanie globalne),
– rozmowa na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych,
– wysłuchanie wiersza „Malowane jajka”,
– wykonanie kartki wielkanocnej,
– zabawa inscenizowana „Chodzenie z kogutkiem wielkanocnym”,
– „Co jest w koszyczku wielkanocnym?”- układanie i analizowanie treści obrazka,
– zabawa „Co nie pasuje?”- utrwalenie wiedzy na temat koszyczka wielkanocnego,
– zabawa matematyczna „dwa koszyki”- porównywanie liczebności zbiorów,
– praca techniczna „Wielkanocny zajączek”,
– oglądanie i mówienie pisanek,
– ćwiczenia gimnastyczne, zestaw VIII
Opracowały:
Karolina Łabęda
Ewa Kalińska- Walczak