Luty

PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

LUTY GR. I

Temat tygodnia: Śmiech to zdrowie

Podstawa programowa: I 1,5,7,9 III 5,7,8  IV 1,2,3,5,11,12,15

Cele:

  • kształtowanie poczucia konieczności dbania o swoje zdrowie
  • rozumienie znaczenia śmiechu dla zdrowia człowieka
  • poznawanie przyborów higienicznych i sposobów ich używania
  • rozwijanie logicznego myślenia – zabawa „dopasuj”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem – zabawa plastyczna „przybory higieniczne”
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • utrwalenie kolejnych etapów mycia rąk, korzystanie z mydła i ręcznika
  • rozwijanie umiejętności naśladowania zachowania
  • uświadomienie konieczności dbania o higienę na podstawie wiersza Urszuli Piotrowskiej „Myjemy ręce”
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na określony temat
  • ćwiczenie pamięci – nauka rymowanki połączona z pokazywaniem
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego w zabawie „Czysty – brudny”
  • uświadomienie konieczności dbania o zęby
  • poznanie sposobów dbania o higienę jamy ustnej
  • stosowanie pojęć: pasuje, nie pasuje
  • rozwijanie doświadczeń plastycznych podczas malowania

Temat tygodnia: Eksperymentujemy

Podstawa programowa: I5,9 II4  III 5,8,9  IV 2,3,5,8,13,15,19

Cele:

  • poznanie właściwości wody
  • rozbudzenie ciekawości badawczej
  • wypowiadanie się na temat przeprowadzonych obserwacji
  • pogłębianie doświadczeń plastycznych – poznanie techniki malowania „mokre na mokrym”
  • poznanie różnych stanów skupienia wody
  • poznanie właściwości lodu i pary wodnej
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • poznanie sposobów barwienia wody i mieszania kolorów farb rozpuszczalnych w wodzie
  • utrwalanie nazw kolorów
  • poznanie właściwości gąbki kąpielowej
  • poznanie działania magnezu
  • zachęcanie do wypowiedzi na temat zaobserwowanych zjawisk
  • rozwijanie umiejętności przeliczania, segregowania
  • poznawanie odgłosów wydobywanych za pomocą różnych przedmiotów
  • wykorzystanie przedmiotów jako instrumentów
  • badanie możliwości akustycznych plastikowego kubka

Temat tygodnia: Idziemy na sanki

Podstawa programowa: I5, 6  II4, III5,8  IV2,3,7,5,8,11,12,18

Cele:

  • rozpoznanie cech zimowej pory roku
  • uświadomienie dzieciom konieczności dostosowania ubioru do pogody
  • wdrażanie do dbania o swoje zdrowie
  • poszerzanie wiedzy o sportach zimowych
  • zachęcanie do spędzania czasu na świeżym powietrzu
  • rozwijanie umiejętności ilustrowania ruchem treści opowiadania „Idziemy na narty”
  • rozwijanie dużej motoryki, zwinności i szybkości
  • kształtowanie umiejętności liczenia, szacowanie liczby elementów
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • poznanie zasad bezpiecznego zachowania się podczas zimowych zabaw
  • doskonalenie prawidłowego budowania zdań i wypowiadania się na określony temat
  • rozwijanie umiejętności manualnych – wydzieranie z papieru
  • kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i odpowiadania na pytania na podstawie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Dzień Wesołego Bałwanka”

Temat tygodnia: Poznajemy różne zawody

Podstawa programowa: I5,7,9  III5,7,8,9  IV1,2,5,18,19,20

Cele:

  • poznanie pracy kucharki
  • poszerzanie słownictwa związanego z przygotowaniem posiłków
  • uświadamianie konieczności zdrowego odżywiania się
  • rozwijanie mowy i myślenia ćwiczenia umiejętności segregowania – zagadki obrazkowe „w kuchni”
  • poznanie pracy lekarza i pielęgniarki
  • utrwalanie nazw części ciała
  • wdrażanie do konieczności dbania o swoje zdrowie
  • poznanie pracy strażaka – wzbogacenie słownictwa o nazewnictwo związane z zawodem strażaka
  • uwrażliwienie na możliwość pojawienia się zagrożeń w życiu codziennym
  • uświadomienie zagrożeń płynących z zabawy ogniem
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • rozwijanie precyzji ruchów mięśni dłoni, palców i nadgarstka
  • porównywanie długości, posługiwanie się określeniami: długi- krótki, dłuższy – krótszy
  • poznanie zawodu fryzjera i pojęć związanych z jego pracą

Współpraca z rodzicami:

  • rozmowy indywidualne z rodzicami według bieżących potrzeb
  • bieżące informuje o postępach lub ewentualnych problemach dziecka
  • wzajemna wymiana doświadczeń i spostrzeżeń

Opracowała:

Hanna Woźnicka