PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC LUTY
GRUPA IV
TYDZIEŃ 1
TYDZIEŃ UŚMIECHU
P.P1,2,4,5,7,9
P.P2 1,2,3,5,6,7,9
P.P3 1,2,5,8,9
P.P4 1,2,3,5,7,11,12,14,15,18,19,20
– Zabawa badawcza „Jak uzyskać dźwięki?”
– Zabawa orientacyjno- porządkowa „Bocian śpi, bocian spaceruje”
– zabawa integrująca „Wesoły czy smutny”, „Uśmiechnij się do mnie”, „Jaki kolor?”, „Kto kogo rozśmieszy?”
– lepienie z plasteliny wymarzonego zwierzaka,
– zabawna bieżna „budujemy mur”,
– zabawa ćwicząca aparat mowy „jak uśmiechamy i śmiejemy na co dzień,
– zabawa pantomimiczna w parach „uśmiechnij się do mnie”, tworzenie uśmiechniętych buziek,
– zabawa utrwalająca nazwy części ciała- poznanie korzyści z dobrego humoru i śmiechu
– zabawa plastyczna rozwijająca małą motorykę „dywan w paski”
– zabawa twórcza „guzikowe układanki”, z użyciem plasteliny „kosmiczny stworek”,„Nasz klaun”, „kolorowe domki”
– pogadanka na temat „dlaczego myjemy zęby”,
– rozwiązywanie zagadek,
– zabawa plastyczna „A za oknem nadal zima”
TYDZIEŃ 2
MALI BADACZE
P.P1 2,4,5,6,7,9
P.P2 3,8,
P.P3 1,2,5,8,
P.P4 1,2,3,4,5,7,8,12,15,18,19
– Ćwiczenie małej motoryki „Sznurowadła”,
– zabawa integrująca „Tacy sami”
– „Rymowane masażyki”
– sylabizowanie wyrazów
– poznanie litery F,
– zabawa „Literkowe kamyczki”- analiza głoskowa wyrazów,
– zabawa „Magiczny kapelusz”- analiza wyrazowa zdań,
– samodzielne układanie zdań z podanym wyrazem,
– „Moje ślady”- odbijanie stóp na śniegu,
– zabawa matematyczna – „Kolorowe paski”- układanie od najkrótszego do najdłuższego, przeliczanie,
– eksperyment „Magiczny ocean”- wyciąganie wniosków, klasyfikacja przedmiotów
– przypomnienie nazw i rodzajów instrumentów muzycznych
– zabawa w skojarzenia „Woda”, „Burza mózgów”
– zabawa rozwijająca logiczne myślenie „Co by było?”
– „Kolorowa woda- mieszanie farb w wodzie
– „Mleczne drogi”- eksperyment
– zabawa z szalem „Do mnie i do Ciebie”
– zabawa konstrukcyjna „Ciemność”
TYDZIEŃ 3
ZABAWY NA ŚNIEGU
P.P1 2,4,5,6,7,8,9,
P.P2 3
P.P3 1,2,5,8
P.P4 1,2,3,4,5,7,8,11,12,15,17,18,19,20
– Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Co się zmieniło w sali?”,
– zabawa rozwijająca prawą i lewą półkulę mózgowe- zabawy rączek,
– wysłuchanie wiersza wprowadzającego „Wędkarz Wincenty”, omówienie treści,
– zabawa pod lupą- wyszukiwanie i wskazywanie palcem litery W,
– zabawa utrwalająca znajomość liter,
– grupowanie obiektów,
– zabawa matematyczna „Obliczeniowe zagadki”,
– zabawa doskonaląca pamięć,
– Burza mózgów „jak ubieramy się zimą”?
– zabawa rozwijająca logiczne myślenie „ Tak czy nie?”
– wycinanie i naklejanie ubrania dla Trampolinka
– wymienianie nazw sportów zimowych,
– zabawa z określaniem miejsca na kartce,
– ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej,
– gdzie można znaleźć ślady zwierząt?- prezentacja obrazków przedstawiające zwierzęta leśne w naturalnym środowisku,
– „Kolorowe ślady”- odbijanie dłoni pomalowanych farbą
– utrwalenie wiadomości o zimie,
– wyjaśnienie, na czym polega zawód prezentera pogody,
– zabawa „jaka dzisiaj jest pogoda?”,
– zapoznanie z wyglądem termometru,
– zabawa z odgrywaniem ról pogodynka
TYDZIEŃ 4
POZNAJEMY ZAWODY
P.P1 2,3,4,5,7,8,9
P.P2 2
P.P3 1,2,3,4,5,8,9
P.P4 1,2,3,5,8,9,11,12,14,15,16,18,20
– Wysłuchanie i omówienie wiersza A. Fronczek o zawodach „A ja?”
– rozmowy kierowane, burza mózgów,
– zabawa dydaktyczna wspierana ilustracjami : „kto to robi?”,
– zabawa pantomimiczna „zawody”, z wykorzystaniem obrazków,
– ćwiczenie plastyczne „kim będę w przyszłości?”,
– rozwiązywanie zagadek,
– rozmowy na temat policji, straży pożarnej i pogotowia ratunkowego,
– zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni „jak dojść do lekarza?”, numery alarmowe-powtórzenie,
– wprowadzenie- przeliczanie w zakresie 1-6,
– prezentacja cyfry 6,
– zabawa „czy jest tyle samo?”- porównywanie liczebności zbiorów,
– puzzle- układanie obrazka pociętego na kilka części,
– przypomnienie nazw różnych zawodów,
– rozmowa kierowana na temat powstawania chleba,
– zabawa twórcza „pieczywo- lepienie z plasteliny”,
– oglądanie ilustracji przedstawiających wyroby cukiernicze
Opracowały:
Karolina Łabęda
Ewa Kalińska-Walczak