PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ GRUDZIEŃ
Grupa IV
TYDZIEŃ I LISTY DO MIKOŁAJA
PP I 7,9,5,7,2,6
PP II 1,2,5,4,10
PP III 2,5,7,8
PP IV 8,12,15,1,2,3,5,11,18,16
– zabawa ruchowa „gazetowe kule”, „pracowite elfy”, „skakanka”
– zabawa słowna „jak wygląda Mikołaj?”
– wysłuchanie wiersza I. Rub „Mikołaj”
– praca plastyczna „siwa głowa Mikołaja”
– zabawa ruchowa „czapki na głowę”, „kółeczka”
– praca plastyczna „List do Mikołaja”
– zabawa tropiąca „gdzie jesteście elfy?”
– zabawa ruchowa „wyścig”, „zajączki”
– wykonanie pajęczynek- doskonalenie umiejętności liczenia
– przypomnienie opowieści związanych ze świętym Mikołajem
– „smakołyki dla Mikołaja”- wyklejanie szablonu plasteliną
– zabawa słowna „z lewej lub prawej strony”
– prace plastyczne „Laurka dla Mikołaja”
– wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej „serduszko z życzeniem”
TYDZIEŃ II ZAPRASZAMY DO TEATRZYKU
PP I 2,5,6,8,9
PP II 3,4
PP III 1,2,5,8
PP IV 1,3,5,8,11,12,14,18,19,20
– zabawa rozwijająca wyobraźnię „jajko na łyżce”
– zabawa orientacyjno- porządkowa „pajacyki”, „geometryczna wirówka”
– „kim jest aktor?”- pogadanka
– oglądanie strojów (przebrań)
– zabawy logopedyczne „dykcja dla przedszkolaków”
– „moja ulubiona postać z bajki”- rozmowy
– praca plastyczno- techniczna „maska”
– wysłuchanie wiersza D. Gellner „stworki”
– zabawy z wykorzystaniem pacynki „teatrzyk skarpetkowy”
– zabawa para- teatralna „co jest na obrazku?”
– zabawa ruchowa „koniki”
– praca plastyczno- techniczna „kukiełki zwierzątka”
– „kto pracuje w teatrze?”- poznanie nazw zawodów związanych z teatrem
– „przedstawienie czas zacząć”- rozdzielenie funkcji i odgrywanie ról
– zabawa dramowa „na-na-na”- odgrywanie scenek
– wyjaśnienie pojęcia pantomima
– zabawa „jako to mina?”, „pokaż to miną”, „muzyką malowane”- wymyślanie tytułów pasujących do nagrania
– zabawa utrwalająca schemat ciała „Klown”
– zabawa badawcza „taniec dłoni”
– zabawa z chustą animacyjną „gwiazdeczka z przedszkolaków”
– zabawa badawcza „co przepuszcza światło?”
– „teatrzyk cieni”- próby odgrywania scenek
– zabawa „owocowe zagadki”- rozwijanie małej motoryki
– zabawy w teatr „historia kaczki”
TYDZIEŃ III- ŚLADY NA ŚNIEGU
PP I 2,5,6,7,8,9
PP II 4
PP III 2,5,8
PP IV 2,3,5,7,8,11,12,15,18
– zabawa matematyczna „ile oczek ma kostka?”
– zabawa ruchowa „taniec przedszkolaka”, „kamienie i lawa”, „mój dom”
– jakie to zwierzę? „Lis i kury”, „śniegowa zagroda”, „bitwa na śnieżki”
– przedstawienie na obrazkach zwierząt zamieszkujących las
– obejrzenie zdjęć przedstawiających ślady zwierząt na śniegu
– „moja ślady”- obrysowywanie na dużych kartonach własnych dłoni i stóp
– praca plastyczna „ślady na śniegu”
– zabawa integrująca „wszyscy, którzy…”
– wysłuchanie i omówienie wiersza I. Rub „dokarmiamy zwierzęta”
– zabawa rozwijająca zmysły dotyku i węchu „co jest w środku?”
– „zimowe układanki”- układanie ilustracji przedstawiające zwierzęta
– dopasowywanie zwierzęcia do pokarmu, jaki spożywa
– zabawa badawcza „jak twarda jest plastelina?”
– zabawa matematyczna „co drugi”
– zabawa konstrukcyjna „tory kolejowe”
– wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej „jak Trampolinek lepił Bałwolinka?”
– praca plastyczna „Bałwolinek”
– zabawa dykcyjna „zimowy spacer”
– wysłuchanie historyjki „pluszowy pajac”
– odpowiadania na pytania do treści historyjki
– zabawa „dokończ wyraz”, „pary”, „jak wygąda litera p?”
– ukazanie wyglądu litery układem ciała
– zabawa matematyczna „ile liter się ukrywa?”
– rozwiązywanie zagadek
– praca plastyczno- techniczna „włóczkowe pajączki”
– zabawa „figurowe puzzle”- układanie figur?
– zabawa badawcza „żółty i niebieski daje zielony”
– wysłuchanie wiersza „co się stało z wodą?”
– odczytywanie temperatury na termometrach
– „zabawy z wodą”- przelewanie wody, obserwowanie kostek lodu
– „ciepło, zimno”- dopasowywanie pogody do pór roku
TYDZIEŃ IV ŚWIĄTECZNE DRZEWKO
PP I 2,5,6,7,8,9
PP II 3
PP3 2,5,8
PP IV 1,2,3,7,8,12,15,18
– Wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej „Choinka w lesie”, omówienie treści utworu
– zabawa „trójkątna choinka”- układanie choinki z figur
– „z czego składa się drzewo?- wyróżnienie części drzewa
– zabawa ruchowa „zimowa choinka”
– „choinka w moim domu”- rozmowy dzieci na temat ubierania choinki
– zabawa „krasnale i wielkoludy”, „ptaszki na gałęzi”, „gwiazdeczka przyjaźni”, „raz dwa trzy- lodową rzeźbą jesteś Ty!”
– zabawa matematyczna „małe, mniejsze, najmniejsze”
– zabawa „gwiazdozbiory”- układanie kompozycji z gwiazdek
– zabawa plastyczna „paluszkowe stworki”
– zabawa sensoryczna „ubranka dla lalki i misia”
– wycinanie kształtów z papieru”
– układanie sekwencji dwu i trzy elementowych
– zabawa „kropki w kopercie”- przeliczanie
– zabawa słuchowa „wybieramy choinkę”
– zabawa usprawniająca pracę półkul mózgowych „koralikowy wąż”
– ćwiczenie kształtujące małą motorykę „kolorowe zawieszki”
– „błyszczące szyszki”- malowanie szyszki złotą i srebrną farbą
– wiszące śnieżynki- ozdabianie kartonowych śnieżynek
– łańcuch choinkowy- tworzenie łańcucha z papieru kolorowego
– zabawa utrwalająca „Kto był w stajence?”
– wspólne kolędowanie