PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
PAŹDZIERNIK GRUPA V
Temat I Ja i moja rodzina
- „My dzieci mamy swoje prawa”- Praca plastyczna (PP IV 8, III 7)
- Zabawa, „Czego brakuje?”- ćwiczenie spostrzegawczości i logicznego myślenia (PP I 5).
- Zabawa orientacyjno – porządkowa „Kolory na miejsca”(PP I 5).
- Zabawy badawcze – poznanie budowy i działania aparatu fotograficznego (IV 1,11).
- Zajęcia przygotowujące do czytania i pisania – E jak Elf -„Przygoda trampolinka”- historyjka obrazkowa (PP IV 4,5,8).
- Zabawa „O którym obrazku mówię?”- Rozwijanie umiejętności opisu obrazka, doskonalenie spostrzegawczości i koncentracji uwagi (PP IV 2,5).
- Drzewo genealogiczne – praca z obrazkiem- rozumienie relacji rodzinnych, stopnia pokrewieństwa- nazywanie członków rodziny (PP III 2,5).
- Zabawa ruchowa „Robot kuchenny”(PP I 5).
- Zabawa „Dokończ zdanie”- doskonalenie umiejętności logicznego budowania zdań (PP IV 2,5).
- Zajęcia plastyczne- robot dla mamy i taty- kształtowanie umiejętności pracy w zespole (PP III 5,8).
- Zajęcia matematyczne „Moje obowiązki domowe”- wdrażanie do systematycznego wykonywania obowiązków związanych z utrzymywaniem porządku w najbliższym otoczeniu (PP III 5).
- „Konstruuję dom”- układanie domu z figur geometrycznych (PP IV 8, 12).
- Wysłuchanie wiersza Iwony Rup „Rodzina” omówienie treści wiersza (PP III 8).
- Zabawa „listki kolorowe”- układanie w szeregu (PP IV 12)
- Zabawa rytmiczno-ruchowa „Powitanka” (PP I 5)
Temat II Bezpieczna droga do przedszkola
- Zabawa orientacyjno- porządkowa „Liczbowe koła z liści” (PP I 5)
- Zabawa terenowa „Uliczne sygnały” (PP I 5)
- Zabawa ruchowa, „Jaki to znak? (PP III 5)
- Zajęcia matematyczne „W prawo, w lewo” – kształtowanie świadomości własnego ciała, rozwijanie umiejętności określania stron ciała: prawa, lewa strona (PP IV 14)
- Zabawa dydaktyczna, „Kogo wezwać na pomoc?” – utrwalenia znajomości nazw służb ratowniczych, numerów telefonów alarmowych (PP III 6)
- Zabawa ruchowa „Kolorowe garaże” (PP I 5)
- Zajęcia plastyczno – konstrukcyjne „Makiety ruchu drogowego”, rozwijanie umiejętności projektowania przedmiotów oraz ich realizacji według ustalonego planu (PP IV 1,8,12).
- Wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej „Plakat o bezpieczeństwie na drodze” – rozmowa na temat opowiadania, odpowiadanie na pytania (PP III 8, IV 2,3)
- Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wiewiórki do dziupli” (PP I 5)
- Wysłuchanie wiersza D. Gellnerowej „Światła sygnalizatora”- omówienie treści wiersza (PP III 8, IV 2,3)
Temat III Jesień w parku i w ogrodzie
- Zabawa wprowadzająca „Przetwory”- rozwiązywanie rebusu wprowadzającego do tematu (PP IV 5)
- „Ogórek” wysłuchanie wiersza Magdaleny Ledwoń i rozmowa na jego temat (PP IV 2)
- „W sadzie i w ogrodzie”- ekspresja ruchowa przy muzyce (PP IV 7)
- „Jak zbudowane jest drzewo?” – Nazywanie części: korzenie, pień, konary i gałęzie, korona, liście, kwiaty i owoce- swobodne wypowiedzi dzieci (PP IV 2,9)
- Zajęcia plastyczne „Jesienny krajobraz”- technika malowania poprzez rozprowadzanie palcami opiłków z temperowanych kredek bezdrzewnych (PP IV 1, I 7)
- Zabawa matematyczna „Gra kostką inaczej”- rozwijanie koncentracji uwagi, zapamiętywania (PP IV 1)
- Praca z obrazkiem „Jesień w sadzie” – rozumienie pojęcia „sad”, rozpoznawanie i nazywanie drzew i krzewów owocowych, rozwijanie zmysłów (PP IV 2, 18)
- „Jesienna gra” – porównywanie liczebności, rozwijanie koncentracji uwagi (PP IV 12)
- Zabawa ruchowa „Kropelki” (PP I 5)
- Zajęcia plastyczne – „Taniec kropelek deszczu”- technika malowania poprzez tworzenie kolorowych baniek mydlanych (PP III 5, IV 8)
- Zajęcia matematyczne „Dwa liście, dwa kasztany…” wprowadzenie cyfry 2, rozumienie pojęcia liczb 2 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, rozwijanie zmysłu dotyku (PP IV 5, 15)
- Zabawa ruchowa „Dwa orzechy w dziupli” (PP I 5)
- Zabawa ruchowa „Liście na wietrze” (PP I 5)
Temat IV Pobaw się ze mną
- Zabawa ruchowa rzutna „Rzucam-złap” (PP I 5)
- Wysłuchanie wiersza Wandy Chotomskiej „Kornik i mól” – omówienie i rozmowa na temat wiersza (PP III 8)
- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kamienne ludki” (PP I 5)
- Zabawy przy muzyce: „Taniec liści”, „Taniec pór roku” (PP IV 1,7)
- Eksperyment: rozpraszanie kolorów w tłuszczu płynem do naczyń (PP III 8; IV 13,19)
- Malowanie techniką „mokre na mokrym” (IV 8,11)
- Zabawa integrująco-matematyczna „Trzy roboty” (PP I 5)
- Praca plastyczna „Jesienne widoki” (PP IV 8)
- Zabawa dramowa „Sklep z zabawkami” (IV 1)
- Ćwiczenia oddechowe „Bibułka” (IV 2)
- Zajęcia rozwijające wyobraźnię i percepcję wzrokową – tangram (PP IV 2)
- „I jak Igor”- zajęcia przygotowujące do nauki czytania i pisania – poznanie liter i, I drukowanej i pisanej (PP IV 4)
- Zabawa słowna „Zapamiętywanka – dokładanka”- rozwijanie analizy słuchowej wyrazów, ćwiczenie pamięci (PP IV 4)
- „Mój kolega komputer”- omówienie wiersza S. Karaszewskiego, rozumienie zasad bezpiecznego korzystania z komputera, kształtowanie umiejętności współpracy w parach, rozwijanie sprawności aparatu artykulacyjnego (PP III 6,7,8)
- Zabawa „Głuchy telefon”- rozwijanie wrażliwości słuchowej, koncentracji uwagi (PP III 8)
- „Układamy historyjki” – zajęcia rozwijające umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi i logicznego myślenia (PP III 8,9)
PRACA NA RZECZ GRUPY I WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
– 14.09 Dzień Edukacji Narodowej
– LABOLO ODKRYWCY
-rozmowy dotyczące funkcjonowania dziecka w przedszkolu
-udział w konkursach przedszkolnych
-umieszczenie na stronie internetowej przedszkola aktualnych prac i działań dzieci .
OPRACOWAŁA:
B.Słomczyńska
B.Pakulska