Październik

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej

PAŹDZIERNIK GRUPA IV

Temat I – Ja i moja rodzina

  • I 5,6,7; III 2; II 4,5,7,8,11,13,14
  • Zabawa ,,Budujemy domek”
  • Praca plastyczna – wydzieranka ,,Mój domek”, prezentacja i omówienie prac
  • Zabawy: ,,Malujemy ściany”, ,,Domek z kart”
  • Przypomnienie kształtów figur geometrycznych, układanie figur z pomocą wstążki
  • Oglądanie plansz z różnymi rodzajami budynków mieszkalnych
  • Zabawa paluszkowa ,,Rodzina”
  • Rozmowa o członkach rodziny, oglądanie zdjęć rodzinnych
  • Praca plastyczna ,,Moja rodzina” – rysowanie pastelami
  • Wysłuchanie wiersza ,,W mojej rodzinie”
  • Zabawa integrująca ,,Miłe słówko na dzień dobry”
  • Przedstawienie zapisu litery E – ćwiczenia małej motoryki
  • Układanie litery z kasztanów
  • Utrwalenie obrazu graficznego litery
  • Ćwiczenie dykcyjne – wspólne wymawianie wyrazów dźwiękonaśladowczych
  • Utrwalenie piosenki ,,Jesienny spacer”
  • Scenki pantomimiczne ,,Na spacerze”
  • Zabawa ,,Moja głowa”
  • Wykonanie z masy solnej lub plasteliny płaskorzeźby głowa
  • Zabawa taneczna przy skocznej muzyce
  • Zabawa manipulacyjna ,,Moja twarz”
  • Zbieranie liści w ogrodzie
  • Zagadki dramowe ,,Kto to taki?”

Temat II – Bezpieczna droga do przedszkola

  • I 5,6; III 2,3; IV 2,6,7,8,9,11,12,15,20
  • Prezentacja obrazka przedstawiającego postać policjanta
  • Wprowadzenie w tematykę zajęć ,,Kim jest policjant?” – swobodne wypowiedzi dzieci
  • Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej ,,Plakat o bezpieczeństwie na drodze”, pytania dotyczące tekstu
  • Rozpoznawanie odgłosów ulicy
  • ,,Takie same I inne” – grupowanie obiektów różnej wielkości
  • Grupowa praca plastyczna ,,Skrzyżowanie w moim mieście” – wykonanie makiety
  • Wysłuchanie opowiadania ,,Mama i Ola na zakupach”
  • Sprawdzenie znajomości danych osobowych dziecka
  • Wprowadzenie numerów alarmowych
  • Zabawa matematyczna ..1-1-2” – przeliczanie
  • Ćwiczenia dykcyjne ,,Wycieczka samochodem_
  • Wysłuchanie wiersza Danuty Gellner ,,Światła sygnalizatora”
  • Omówienie treści wiersza i nazwanie kolorów znajdujących się na sygnalizatorze
  • Wykonanie sygnalizatora
  • Zabawa matematyczna ,,Mniej czy więcej?” – określanie liczebności zbiorów
  • Nazywanie figur geometrycznych i określenie ich kolorów, układanie sekwencji
  • Nazywanie znaków drogowych i określanie ich znaczenia
  • Ćwiczenie spostrzegawczości ,,Jakie figury ukryły się w sali?”
  • Spacer po osiedlu na pobliskie skrzyżowanie

Temat III – Jesień w parku i w ogrodzie

  • I 5,6; IV 1,5,7,8,9,11,12
  • Zabawa matematyczna ,,Liczbowe kartoniki” – ćwiczenie umiejętności liczenia w zakresie 1-10
  • Prezentacja cyfry 2
  • Ćwiczenie relaksacyjne ,,Dwójkowy pociąg” – kreślenie palcem
  • Układanie cyfry z kasztanów, ćwiczenie utrwalające cyfrę 1
  • Zabawa z mieszaniem kolorów – ,,W jesiennych barwach”
  • Wykonanie jesiennych pejzaży
  • Zabawa dydaktyczna ,,Które zwierzę” – poznanie cech zwierząt
  • Wysłuchanie wiersza Danuty Wawiłow ,,Drzewo”
  • Oglądanie ilustracji z drzewami w czterech porach roku
  • Zabawa plastyczna ,,Pani Jesień” – rozwijanie sprawności manualnych
  • ,,Dary natury” – wspólne przeglądanie zawartości kosza wiklinowego oraz nazywanie owoców i warzyw
  • ,,Kolory i kształty” – opisywanie owoców i warzyw
  • Zabawa badawcza ,,Co jest w środku?” – przekrajanie warzyw i owoców
  • Przygotowanie deseru z jabłek i marchwi, degustacja
  • Ćwiczenie dykcyjne ,,Szumy i szelesty”
  • Określanie odgłosów z parku
  • Zabawa ,,Chór drzew” – rytmiczne wypowiadanie nazw na znak nauczyciela
  • Relaksacja przy nagraniu fragmentu ,,Poranka” Edvarda Griega (zabawa muzyczna Kontrasty – CD)
  • Wykonanie ćwiczeń z KP1

Temat IV – Pobaw się ze mną

  • I 5; III 2,6; IV 1,2,7,8,12,15
  • Poznawanie kształtu litery I
  • Zapoznanie z rymowanką i wymienianie słów rozpoczynających się głoską i
  • Praca konstrukcyjno-plastyczna ,,Pan Indyk”
  • Wysłuchanie utworu Doroty Gellner ,,Ropuszki”, omówienie treści
  • Układanie jesiennych puzzli
  • Zabawy przy muzyce: ,,Taniec liści”, ,,Taniec pór roku”
  • Wykonanie eksperymentu: rozpraszanie kolorów w tłuszczu płynem do mycia naczyń
  • Malowanie techniką ,,mokre na mokrym”
  • Wysłuchanie i omówienie rymowanki ,,Robot Robert”
  • Prace techniczno-plastyczne: ,,Robociki”
  • Porównywanie robotów pod względem wielkości, szerokości i kolorów
  • Omówienie pojęć związanych z kosmosem
  • Zabawy muzyczno-ruchowe z nagraniem ,,Roboty i ufoludki”
  • Zabawa słuchowa ,,Rodzynkowe rytmy”
  • Zabawa integracyjno-słuchowa ,,Dzieci się witają”
  • Rozmowa kierowana dotycząca układania rytmów, układanie własnych rytmów z wyciętych elementów
  • Zabawa słowna ,,Opowiadamy bajkę”
  • Rozmowa na temat ,,Kiedy mi smutno, to….”
  • Wykonanie ćwiczeń z KP1

Praca na rzecz grupy

  • Wykonywanie dekoracji zgodnie z tematyką
  • Udział w konkursie plastycznym
  • Gromadzenie i przygotowanie materiałów do zajęć
  • Przeprowadzenie I etapu obserwacji

Współpraca z rodzicami

  • Kontakty telefoniczne i przez domofon wynikające z aktualnych potrzeb

Wydarzenia

 

  • Dzień Edukacji Narodowej
  • Labolo – eksperymenty i doświadczenia

 

Ewa Kalińska-Walczak

Karolina Łabęda