PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ
WRZESIEŃ GR. I
Temat Tygodnia: Nasze przedszkole
Cele:
– zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z nauczycielem i pozostałymi dziećmi, wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach,
– poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu,
– nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb,
– kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych,
– zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie,
– rozwijanie orientacji w przestrzenie poprzez wprowadzenie pojęć: na górze, na dole, obok, zwrócenie uwagi na odkładanie swoich rzeczy przy własnym znaczku w szatni,
– kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych, zapoznanie z wyposażeniem łazienki oraz podawanie nazw przyborów toaletowych i określenie do czego służą,
– poznawanie schematu ciała człowieka, utrwalenie nazw poszczególnych części ciała,
– doskonalenie sprawności manualnych,
– uwrażliwienie na muzykę, nauka piosenki: „ Z Trampolinkiem do przedszkola” utrwalenie zasad grzecznego zachowania wobec innych
Temat tygodnia: Wszyscy razem
Cele:
– zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem, grupowanie przedmiotów według rodzaju,
– wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami,
– kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w Sali,
– budowanie poczucia przynależności do grupy, integrowanie się z nią,
– wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę, dzień dobry, do widzenia
– rozumienie pojęć mały, duży, kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie,
– poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie ogrodu przedszkolnego, czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
– rozwijanie słuchu, mowy i pamięci – nauka rymowanki „ Zabawy w przedszkolu”,
– kształtowanie umiejętności przechodzenia od bazgrania do prób rysowania koła, schematów postaci człowieka
– ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej, ‘
Temat tygodnia: Jestem przedszkolakiem
Cele:
– miłe spędzanie czasu w przedszkolu, wzajemne obdarowywanie się radością,
– wdrażanie do wspólnych gier i zabaw,
– pogłębianie prawidłowego wdechu i wydechu
– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
– doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej w zabawie z pokazywanie części ciała,
– kształcenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej ręki,
– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
– rozwijanie umiejętności manualnych – malowanie farbami,
– uwrażliwienie dzieci na różne elementy muzyki – nastrój, tępo,
– rozpoznawanie sposobów posługiwania się klejem z zachowaniem zasad bezpieczeństwa,
– utrwalenie znajomości części ciała,
Temat tygodnia: Witamy Panią jesień
Cele:
– obserwowanie zmieniającej się przyrody charakterystycznej dla jesieni,
– poznanie atrybutów Pani Jesieni: kasztany, żołędzie, szyszki, grzyby,
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania darów jesieni – owoców,
– zdobywanie wiedzy przyrodniczej o życiu zwierząt – jeży,
– zabawy badawcze w kąciku przyrody,
– rozwijanie aparatu głosowego – naśladowanie głosem zjawisk przyrodniczych,
– rozwijanie poczucia rytmu, reagowanie na sygnał dźwiękowy, określenie elementu muzyki: cicho – głośno,
– poznawanie kolorów jesieni,
– doskonalenie umiejętności przyklejania – praca plastyczna „ Drzewo”
Współpraca z rodzicami, praca na rzecz grupy:
– adaptacja dzieci: zabawy zapoznawcze, integrujące grupę
– zebranie z rodzicami – sprawy organizacyjne dotyczące przedszkola i grupy
– rozmowy indywidualne rodzicami dotyczące spraw dziecka ( choroby, alergie, sprawy wychowawcze)
Hanna Woźnicka