Plan miesięczny – Czerwiec

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

  1. I CZERWIEC

 

 

Temat tygodnia:Dzien Dziecka

Podstawa programowa:I, 5 II, 1 III, 1,2, 7,8, IV, 1,2,7,8,12,15

 

01.06 – poniedziałek

  • poznawanie dzieci różnych narodowości na podstawie ilustracji
  • określanie różnic i podobiestw między dziećmi różnych narodowości
  • słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej „Dzieci”
  • praca plastyczna „Planeta dzieci”

 

02.06 – wtorek

  • Rozwiązywanie zagadek dotyczących zabaw – kształtowanie logicznego myślenia
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, motoryki dużej
  • rozwijanie sprawności manualnej i plastycznej

 

03.06 – środa

  • Tanczymy z okazji naszego święta – gry i zabawy
  • kształtowanie koordynacji słuchowo – ruchowej
  • rozwijanie reakcji na muzykę o zmiennym charakterze

 

04.06 – czwartek

  • rozwijanie umiejętności segregowania
  • zabawa zrecznosciowa „Tajemnicze pudełko”
  • doskonalenie umiejętnosci liczenia – zabawa matematyczna

 

05.06 – piątek

  • Zabawa dydaktyczna „Znajdź swój kolor” – utrwalenie nazw kolorów
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • Praca plastyczna „Dziwne zwierzęta”

 

 

Temat tygodnia: Ile nóg ma stonoga?

Podstawa programowa I5, II 10, IV 1, 2, 5, 11, 12, 13, 15,

 

08.06 – poniedziałek

  • poznawanie roślin i zwierząt występujących na łące
  • rozmowa na temat łąki z wykorzystaniem ilustracji
  • zabawa dźwiękonaśladowcza „naśladowanie dźwięków przyrody”
  • praca plastyczno – techniczna „zielone żabki”

 

09.06 – wtorek

  • Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Nóżki”
  • praca plastyczno – techniczna „Stonoga'”
  • Zabawa matematyczna „kolorowa stonoga” – przeliczanie elementów

 

10.06 – środa

  • Słuchanie piosenki tradycyjnej „Stonoga”
  • rozwijanie koordynacji i wyobraźni ruchowej
  • rozwijanie małej motoryki
  • ćwiczenie spostrzegawczości

 

11.06 – czwartek

  • poznanie pracy pszczelarza i sposobu wytwarzania miodu
  • opowiadanie historyjki obrazkowej „Jak powstaje miód”
  • samodzielne smarowanie kromki chleba miodem, degustacja miodu, ćwiczenie logopedyczne

 

12.06 – piątek

  • Słuchanie wiersza ze zrozumieniem Doroty Gellner „Motyle znad łąki”
  • Praca plastyczna ‚Symetryczny motyl”
  • ćwiczenie oddechowe „latające motyle”

 

 

Temat tygodnia: Słoneczne lato

Podstawa programowa:I5, III 2, 6, 8, IV1, 5, 7, 10, 11, 12, 14, 15,

 

15.06 – poniedziałek

  • Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner „Słońce”
  • poznanie znaczenia słoca dla życia człowieka i roślin
  • prowadzenie codziennej obserwacji roślin, wyciąganie wniosków z obserwacji
  • praca plastyczna „Malujemy słońce”

 

16.06 – wtorek

  • Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Deszczowe Dziwaki”
  • rozpoznawa nie prostych symboli oznaczających zjawiska pogodypraca plastyczno – manualna „Deszczowe Dziwaki”

 

17.06 – środa

  • Utrwalenie znajomości liczebników głównych na podstawie wylicznki Pauliny Wrzesien „Matematyczne lato”
  • rozpoznawanie odgłosów łąki – ćwiczenie słuchowe

 

18.06 – czwartek

  • poznanie polisensoryczne truskawki
  • rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji i przewidywania jej efektów
  • doskonalenie umiejętności plastycznych podczas malowania „Truskawka”

 

19.06 – piątek

  • Inscenizacja historyjki obrazkowej z KP2,k67
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego

 

 

Temat tygodnia: Jedziemy na wakacje

Podstawa programowa:II 10, 11, III 7, 8, IV 1,2, 5, 7,8,11,1215,18

 

22.06 – poniedziałek

  • Rozpoznawanie i nazywanie różnych środków transportu
  • kształtowanie świadomości, że dziecko powinno jechać w samochodzie w specjalnym foteliku
  • ćwiczenie grafomotoryczne „połącz kropki”
  • praca plastyczna „Kolorowy balon” – rozwijanie umiejętności manualnych

 

23.06 – wtorek

  • Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Las” – rozmowa inspirowana wierszem
  • Praca plastyczna „W lesie” – doskonalenie sprawności manualnych

 

24.06 – środa

  • Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Muszelki”
  • poznanie znaczenia słów: morze, rzeka, jezioro
  • ćwiczenie grafomotoryczne „Nad wodą”
  • uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa dotyczacych spędzania czasu nad wodą

 

25.06 – czwartek

  • poznawanie górskiego krajobrazu na podstawie ilustracji
  • doskonalenie syntezy i analizy sylabowej „Z czym kojarzą ci się góry?”
  • doskonalenie ogólnej sprawności ruchowej w zabawie „Spacer po górach”

 

26.06 – piątek

  • Wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej „Wakacyjne marzenia Trampolinka”
  • wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu
  • praca plastyczna „wakacyjny obrazek” wspieranie inwencji twórczej dziecka

 

29.06 – poniedziałek

  • Nauka piosenki „Jedzie pociąg z daleka”
  • ćwiczenie grafomotoryczne „Nad jeziorem”

 

30.06 – wtorek

  • Co możemy robić na wakacjach, wypowiadanie się na podstawie ilustracji
  • wakacyjne karty pracy – ćwiczenia wspierające rozwój małej motoryki, logicznego yślenia o spostrzegawczości

 

Opracowała: Anita Olszewska