Plan miesięczny – czerwiec

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ CZERWIEC 2020r.      GR. III

TEMATY TYGODNIOWE:

 

 

                   DZIEŃ DZIECKA

              Podstawa programowa ( III – 1,3,5; IV – 2,7,8; VIII- 1,2,3; IX- 1;XIII )

01.06 – poniedziałek

  • oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata, opisywanie i porównywanie ich wyglądu ( prezentacja)
  • wysłuchanie piosenki pt. „ Wszystkie dzieci nasze są”
  • wesołe zabawy przy muzyce, wykorzystanie balownów
  • kolorowanie obrazków

02.06 – wtorek

  • wyjaśnienie pojęcia – Co to jest prawo? Czym jest konwencja o prawach dziecka?
  • Wysłuchanie piosenki „O prawach dziecka.”
  • Kolorowanie obrazków dotyczących tych praw
  • ćwiczenia oddechowe – „ Kto szybciej” ( dmuchanie papierowych kulek)

03.06 – środa

  • wysłuchanie wiersza M. Mazan pt. „ Krzesłem na księżyc”
  • rozmowa na temat treści – odpowiedzi na pytania
  • rozwiązywanie zagadek

04.06 – czwartek

  • zabawy matematyczne – „ Wyższe, niższe” i „ Nad, pod”
  • ćwiczenia w określaniu wielkości
  • wykonanie ćwiczeń w KP 3 k 72 i 73
  • prezentacja różnych rodzajów miar ( linijka, miara krawiecka, metrówka )

05.06- piątek

  • projektowanie makiety placu zabaw KA k 32
  • tworzenie atmosfery dobrej zabawy
  • ćwiczenia ortofoniczne – „ Raz i dwa mówię ja”

 

                  CO W TRAWIE PISZCZY?

 

            Podstawa programowa ( II – 2, III – 1,2,3; V – 1,4; VIII -2,3; IX – 1; XIV – 2,3,5)

 

08.06 – poniedziałek

  • wysłuchanie tekstu piosenki pt. „ Lubię leżeć na trawie”
  • odpowiedzi na zadawanie pytania dotyczące treści
  • wykonanie kolażu do w/w tekstu ( instrukcja)
  • ćwiczenia narządów mowy i naśladowanie odgłosów wiatru( szu, szu, szu)

09.06 – wtorek

  • zabawa badawcza „ Czym pachnie powietrze?” – poznanie własciwości powietrza
  • praca plastyczna „ Wachlarze”
  • zabawa w skojarzewnia ( Zapach to…)

10.06- środa

  • wysłuchanie treści wiersza M. Mazan pt. „ Niebieski motylek” –

odpowiedzi na pytania

  • ułożenie historyjki o motylku
  • wykonanie ćw. z KP 3 k75

11.05 – czwartek

  • BOŻE CIAŁO

12.05 – piątek

  • wysłuchanie piosenki „ Lubię leżeć na trawie” nauka 1 i 2 zwrotki
  • próby zapamiętania zwierząt występujących w tekście
  • wykonanie ćw z KP 3 k 76 i KA k 28
  • wyjaśnienie pojęcia – entomolog
  • rozwiązywanie zagadek słownych

 

 

 

 

 

 

 

 BEZPIECZNE WAKACJE

 

                  Podstawa programowa (III-1,2,3;VIII – 2,3; IX – 1,2; XIII – 4,5,6; XIV – 2,3,5)

 

15.06 – poniedziałek

  • wysłuchanie opow. U. Piotrowskiej pt. „ Trampolinek jedzie na wakacje”
  • omówienie treści, odpowiedzi na pytania
  • wykonanie pracy z KA k 29

16.06 – wtorek

  • Gdzie i czym można pojechać na wakacje? – wspólne rozmowy
  • zabawa słuchowa – odgłosy z róznych miejsc naszego wypoczynku

„ Zgadnij co to za odgłosy?” ( szum morza, śpiew ptaków, odgłosy wsi )

  • wykonanie ćwiczenia z KA k 18
  • kolorowanie obrazków

17.06 – środa

  • przypomnienie i utrwalenie piosenki pt. „ Nasz przyjaciel Trampolinek”
  • wykonanie „ wakacyjnej skrzyni skarbów” ( etapy pracy)

18.06- czwartek

  • kształtowanie pojęć matematycznych – zabawa „ Co zabierzemy na wakacje?”
  • grupowanie według podanych kryteriów ( dwa zbiory)
  • wykonanie ćw. z KP 3 k77

19.06 – piątek

  • przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas wyjazdów wakacyjnych
  • utrwalenie numeru alarmowego 112 i straży pożarnrj 998
  • rozmowa na temat pracy strażaka, ogladanie sprzętu strażackiego i wyglądu wozów strażackich
  • wykonanie ćw. z KP 3 k78
  • wysłuchanie piosenek „ Pali się”, „ Stażak Tomek”, „ 112 numer alarmowy”

 

 

 

 

 

POŻEGNANIE PRZEDSZKOLA

           Podstawa programowa (II -5,III – 2,3, IV- 3,V – 4, XII-2, XIV- 2,3)

 

22.06- poniedziałek

  • omówienie kolejności pór roku i charakterystycznych cech lata
  • wykonanie upominku dla taty ( laurka, KA k 27 )

23.06- wtorek

  • „Dzień Taty” – wysłychanie piosenek „ Piosenka dla taty”, „ Dziękuję mamo, dziękuję tato”
  • wesołe zabawy przy muzyce
  • kolorowanie obrazków

24.06 – środa

  • wysłuchanie wiersza U. Piotrkowskiej „ Gdzie nie spojrzę, wszędzie lato” – odpowiedzi na pytania
  • zabawa słowna – Dokończ zdanie… „ Spędzę swoje wakacje…”
  • wykonanie KP 3 k 79 i KA k 30

25.06 – czwartek

  • wesołe zabawy z matematyką – utrwalenie prawidłowej kolejności liczenia i prawidłowego stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • ćwiczenie lateralizacji „ Posłuchaj i narysuj” ( przykłady )

 

26.06 – piątek

  • zabawa dydaktyczna „To mój adres” – utrwalenie znajomości miejsca zamieszkania
  • wysłuchanie piosenek „ Wakacyjny pociąg”, „ Jedzie pociąg, a w pociągu dzieci”
  • zabawy – układanie domino, gry planszowe, zabawy klockami

29.06 – poniedziałek

  • rozmowa na temat bezpiecznego korzystania z akwenów wodnych

( rzeki , stawy, jeziora, morze)

  • wykonanie ćw. KP 3 k 80

 

 

30.06 – wtorek

  • wesołe zabawy – wykorzystanie klocków, układanie puzzli
  • kolorowanie obrazków o tematyce wakacyjnej

 

 

ROZWIJANIE SPRAWNOŚCI  RUCHOWEJ     

  • zachęcanie, proponowanie dziecku różnych ćwiczeń ruchowych w domu lub na powietrzu np. przysiady, skoki, biegi,skłony itp.

 

 

 

ŻYCZYMY WSZYSTKIM WESOŁYCH I PEŁNYCH PRZYGÓD WAKACJI !!!     🙂

 

 

 

 

 

 

OPRACOWAŁA:

BARBARA PAKULSKA

BEATA SŁOMCZYŃSKA